24 شهريور 1400 - 11:24
مدیرعامل بازار متشکل ارزی به ایبِنا خبر داد؛

۵ ارز در انتظار ورود به بازار متشکل/ ارائه طرح دلار فردایی

مدیرعامل بازار متشکل ارزی از اضافه شده ارز ۵ کشور به ارزهای مورد معامله در این بازار در صورت تایید بانک مرکزی خبر داد.
کد خبر : ۱۲۶۹۱۴
میرزایی

امیر عباس میرزایی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای بازار متشکل ارزی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های ما در طرح‌ توسعه بازار متشکل ارزی افزودن نمادهای جدید به بازار است که برای این کار نیاز است که مجوزهای آن از بانک مرکزی گرفته شود.


وی در این باره تصریح کرد: ارزهای مورد معامله در بازار متشکل ارزی در حال حاضر دلار و یورو است و براساس طرح توسعه، ارزهای درهم امارات، لیر ترکیه، دینار عراق، دلار کانادا و پوند انگلیس در فاز بعدی به بازار اضافه خواهد شد که امیدواریم با تایید بانک مرکزی این اقدام تا پایان سال انجام شود.


مدیرعامل بازار متشکل ارزی با بیان اینکه طرح‌های دیگری را نیز به بانک مرکزی ارائه داده‌ایم که در صورت تصویب، در جهت توسعه بازار اجرا خواهیم، افزود: یکی از این طرح‌ها، طرح ابزار مشتقه ارزی است که ارائه این ابزار در بازار متشکل با تایید بانک مرکزی انجام خواهد شد.


وی از ارائه طرح دلار فردایی به بانک مرکزی توسط بازار متشکل ارزی خبر داد و تصریح کرد: صندوق ارزی و گواهی سپرده ارزی طرح‌های دیگری است که توسط بازار متشکل ارزی آماده شده و با کسب مجوز از بانک مرکزی این طرح‌ها در آینده در بازار متشکل اجرا خواهد شد تا هم به توسعه بازار کمک کند و هم اینکه بتوانیم خدمات بهتری از طریق این طرح‌ها به صادر کنندگان، وارد کنندگان و فعالان حوزه ارز ارائه کنیم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر