25 شهريور 1400 - 08:59
در جلسه هیات سرمایه‌گذاری خارجی؛

دو میلیارد دلار طرح سرمایه گذاری خارجی تصویب شد

۶۸ طرح سرمایه‌گذاری خارجی معادل مبلغ دو میلیارد دلار در دویست و پنجاه و یکمین جلسه هیات سرمایه‌گذاری خارجی تصویب شد.
کد خبر : ۱۲۶۹۳۵
سرمایه گذاری خارجی

به گزارش ایبِنا به نقل از سازمان سرمایه گذاری، دویست و پنجاه و یکمین جلسه هیات سرمایه گذاری خارجی با حضور اعضای هیأت سرمایه گذاری خارجی در محل سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران برگزار شد.


در این نشست  ۶۸ طرح سرمایه گذاری خارجی شامل ۴۲ طرح جدید و ۲۶ مورد دیگر مرتبط با طرحهای فرعی سرمایه گذاری خارجی اعم از اصلاح مجوز سرمایه‌گذاری خارجی، تمدید مجوز سرمایه گذاری خارجی، بازپرداخت اقساط و انتقال سود سهام سرمایه‌گذاران خارجی؛ به تصویب رسیده است.


بر اساس این گزارش، طرح‌‎های سرمایه‌گذاری خارجی، شامل بخش‌های صنعت، معدن، پتروشیمی، دارو و تجهیزات پزشکی، ساختمان، کشاورزی، گردشگری، حمل و نقل، انرژی و خدمات می باشد که در استان‌های خراسان رضوی، زنجان، کرمان، سمنان، البرز، قم، هرمزگان، فارس، تهران، اردبیل، یزد، آذربایجان غربی، قزوین، بوشهر و سیستان و بلوچستان اجرایی می شود.


گفتنی است، اعضای هیات سرمایه گذاری خارجی ( قائم مقام وزیر امور خارجه، معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، معاون ارزی بانک مرکزی و روسای اتاقهای بازرگانی و تعاون) هستند و حسب مورد از دستگاه های تخصصی ذیربط برای نشست در هیات برای رسیدگی به طرح های مذکور دعوت به عمل آمده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر