سودآوری روبل در بازارهای نوظهور

فارغ از تلاطم جهانی، روبل تنها ارز سودآور در بازارهای نوظهور شد.
کد خبر : ۱۲۷۳۲۸
روبل

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، گزارش شده که روبل، پول ملی روسیه، تنها ارز بازارهای نوظهور بوده که ارزش آن در برابر دلار آمریکا با وجود تهدید واشنگتن مبنی بر افزایش محدودیت ها در خرید بدهی دولتی این کشور، افزایش یافته است.


به گفته یک استراتژیست و به نقل از خبرگزاری تاس در ماه سپتامبر، ارزهای بازارهای توسعه یافته در برابر دلار تا دو درصد کاهش داشت، در حالی که برخی از ارزهای بازارهای نوظهور، شامل رئال برزیل، فورینت مجارستان و بات تایلند، حدود ۵ درصد کاهش و لیر ترکیه ۷ درصد کاهش یافت. در همین حال، داده ها نشان می دهد که رشد روبل در برابر دلار آمریکا ۰.۶۸ درصد بوده است.


به گفته وی، قدرت روبل به آخرین افزایش نرخ پایه توسط بانک روسیه و همچنین ورود وجوه خارجی به روبل به اوراق قرضه فدرال OFZ، که بالغ بر ۱۱۰ میلیارد روبل (۱.۵ میلیارد دلار) در ماه سپتامبر بود، مربوط می شود.


یک استراتژیست دیگر به بلومبرگ گفت: عامل اصلی، افزایش قیمت نفت و گاز است که تا پایان سال ادامه دارد و بدون صحبت در مورد تحریم های جدید، روبل باید حتی بالاتر باشد. هر دو تحلیل گر انتظار دارند که ارزش پول روسیه در ماه اکتبر به ۷۱ در هر دلار برسد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر