خلاصه وضعیت بازارهای مالی جهان در ۱۹ مهرماه

آخرین قیمت نفت، ارز، طلا و بازار سهام آسیا و اقیانوسیه و ارزهای رمزنگاری شده در معاملات امروز مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر : ۱۲۷۴۷۶
بازار مالی جهان

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، تغییرات بازارهای جهانی حاکی از افزایش قیمت نفت و افزایش ارزش سهام ها در بازار آسیا، کاهش ارزش دلار و ثبات قیمت طلای جهانی و نوسان قیمت ها در بازار ارزهای رمزنگاری شده است که شرح آن در ذیل آمده است:



  • قیمت نفت بیش از یک درصد جهش یافت                                                 


قیمت نفت در معاملات آسیا بالاتر رفت و معاملات آتی نفت خام برنت با ۱.۴۴ درصد افزایش به ۸۳.۵۸ دلار در هر بشکه رسید. معاملات نفت خام آمریکا با ۱.۸۸ درصد افزایش به ۸۰.۸۴ دلار در هر بشکه رسید.                                                                                                                                                                                                                                                                        



  • ارزها


شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از همتایان خود، پس از سقوط اخیر از بالای ۹۴.۲ در ۹۴.۱۳۹ قرار گرفت. شاخص دلار ۰.۱ درصد کاهش یافت. روز جمعه سود اوراق ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا به بالاترین سطح خود از اوایل ماه ژوئن رسید. ین ژاپن ۱۱۲.۶۲ در هر دلار معامله شد که در اواخر هفته گذشته در برابر دلار آمریکا تضعیف شد. دلار استرالیا در ۰.۷۳۱۷ دلار تغییر کرد و بالاتر از سطوح هفته گذشته مشاهده شد.



  • قیمت طلای جهانی ثابت ماند


روز دوشنبه قیمت طلا ثابت بود و با وجود افت دلار و نگرانی از این که فدرال رزرو آمریکا امسال با وجود آمار ضعیف مشاغل، کاهش محرک های مالی را آغاز می کند، شمش طلا ثابت ماند. هر اونس طلای اسپات تا ساعت ۰۴:۲۳ صبح به وقت تهران در ۱۷۵۶.۲۵ دلار ثابت ماند. روز جمعه قیمت ها پس از انتشار اطلاعات حقوق و دستمزد به اوج دو هفته ای رسیدند و افزایش قیمت را تجربه کردند. معاملات آتی طلای آمریکا بدون تغییر به ۱۷۵۶.۸۰ دلار رسید. روز جمعه داده های وزارت کار نشان داد که ماه گذشته حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده  تا ۱۹۴ هزار شغل افزایش یافته که بسیار کمتر از ۵۰۰ هزار شغل پیش بینی اقتصاددانان است. با وجود کاهش شدید مشاغل در ماه گذشته، ممکن است فدرال رزرو شروع به کاهش حمایت خود از اقتصاد در ماه آینده کند، در حالی که جدیدترین موج افزایش موارد ابتلا به کووید -۱۹ در ایالات متحده نشان داده شده است.


به نظر می رسد شمش به عنوان حفاظی در برابر تورم و کاهش ارزش پول، احتمالاً ناشی از محرک های گسترده است. سیاست کاهشی فدرال رزرو می تواند با هر دو این شرایط مقابله کند و جذابیت طلا را کاهش دهد. روز یکشنبه مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو گفت که بازار کار ایالات متحده همچنان آثار کووید -۱۹ را حس کرده، اما هنوز زود است که بگوییم متوقف می شود. روز جمعه دارایی های صندوق SPDR Gold Trust، بزرگ ترین صندوق طلای قابل معامله در جهان، با ۰.۲ درصد کاهش به ۹۸۵.۰۵ تن از ۹۸۶.۵۴ تن موجود در روز پنجشنبه رسید. نرخ طلای فیزیکی در هند هفته گذشته برای اولین بار در بیش از دو ماه با کاهش روبرو شد در حالی که افزایش قیمت های محلی، تقاضا را کاهش داد و انتظار می رفت خرید در چین پس از تعطیلات هفته طلایی افزایش یابد.


هر اونس نقره اسپات ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۲۲.۶۴ دلار رسید، در حالی که پلاتین با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۰۲۲.۴۲ دلار رسید. پالادیوم با افزایش ۲.۶ درصدی به ۲۱۳۰.۹۴ دلار رسید که قبل از ۱۳ سپتامبر به بالاترین سطح خود رسیده بود.



  • ارزش سهام ها در بازار سهام آسیا افزایش یافت


در معاملات روز دوشنبه اکثر سهام ها در آسیا و اقیانوسیه افزایش یافت در حالی که سهام ها در هنگ کنگ باعث این افزایش شد. شاخص هنگ سنگ هنگ کنگ تا دوشنبه ۲.۲۳ درصد افزایش داشت. سهام های میتوآن در هنگ کنگ ۹.۲۲ درصد افزایش یافت. روز جمعه تنظیم کننده بازار چین اعلام کرد که این شرکت را به دلیل اقدامات انحصاری حدود ۳.۴ میلیارد یوان چین (۵۲۷.۷۱ میلیون دلار) جریمه کرده است. با این حال، این مبلغ بسیار کمتر از ۱۸.۲۳ میلیارد یوان (۲.۸ میلیارد دلار) جریمه ای است که علی بابا در ماه آوریل داشت. سایر سهام های فناوری چینی در هنگ کنگ نیز با افزایش قابل ملاحظه ای روبرو شدند، در حالی که تن سنت ۲.۹۹ درصد و علی بابا ۹.۳۹ درصد رشد کرد. شاخص فناوری هنگ سنگ ۳.۶۷ درصد جهش کرد. سهام های چین افزایش داشتند: کامپوزیت شانگهای ۰.۳۸ درصد افزایش یافت، در حالی که شنژن کسری بالاتر بود.


در معاملات روز دوشنبه سهام های مربوط به حمل و نقل هوایی در سنگاپور افزایش یافت و خطوط هوایی سنگاپور ۶.۶۳ درصد و اس ای تی اس ۳.۶ درصد افزایش یافت. این سودها پس از آن حاصل شد که مقامات سنگاپور در آخر هفته اعلام کردند که خطوط مسافرتی واکسینه شده با کشورهای بیشتری باز می شود. شاخص استریتس تایمز در این کشور حدود ۰.۱ درصد افزایش یافت. در ژاپن، نیک کی۲۲۵، ۱.۶ درصد رشد کرد و شاخص تاپیکس ۱.۵۷ درصد جهش کرد. در سایر نقاط، سهام ها در استرالیا کاهش داشت و اس اند پی/ای اس اکس ۲۰۰، ۰.۳۸ درصد کاهش یافت. ام اس سی آی، جامع ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه در خارج از ژاپن ۰.۷۱ درصد افزایش یافت. روز دوشنبه بازارهای کره جنوبی تعطیل هستند. روز دوشنبه برای بدهی اورگراند چین کوپن اوراق قرضه بیشتری پرداخت شد، در حالی که این شرکت ماه گذشته دو مهلت پرداخت سود را از دست داده است. روز جمعه وزارت کار گزارش داد که حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده در ماه سپتامبر تنها ۱۹۴ هزار نفر افزایش یافت که بسیار کمتر از برآورد ۵۰۰ هزار داوجونز بود. در همین حال، نرخ بیکاری به ۴.۸ درصد کاهش یافت، که بالاتر از ۵.۱ درصد مورد انتظار و پایین ترین میزان از ماه فوریه ۲۰۲۰ است.




  • ارزهای رمزنگاری شده در بازار امروز نوسان داشتند                       



  در ساعت ۱۰:۵۰ صبح به وقت تهران در بازار ارزهای رمزنگاری شده، بیت کوین با ۲.۲۱ درصد افزایش به ۵۶۶۵۰.۴۴ دلار رسید و اتریوم با  ۰.۲۴ درصد کاهش در ۳۵۱۹.۲۲ دلار معامله شد.                                                                                                                                                                                                                               

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر