گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

شاخص بورس کانال ۱.۴ میلیون واحد را دوباره از دست داد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۱۲۳۶ واحدی معادل ۱.۵۰ درصد به یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۴۴۶ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۴۱۶ واحدی به ۲۰ هزار و ۶۷ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۷۵۴۸
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات پنجمین و آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه بیست و یکم مهرماه ۱۴۰۰)، شاهد تداوم روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۵۳۰۰ واحدی معادل ۱.۵۰ درصد به رقم ۳۴۸ هزار و ۸۲۸ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۸۷۸۹ واحدی، عدد ۳۹۲ هزار و ۷۷۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۵۵۴۴ واحدی به رقم ۲۴۷ هزار و ۷۷۱ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۵۸۰۳ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۸۷ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۶۷۶۳ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۳۷ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۹۰۲۳ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۷۷۰ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، پارسان، شپنا، فملی، شستا و شبندر با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی انرژی۳، امین و فایرا، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در آخرین روز کاری بازار سرمایه در سومین هفته پاییز، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۶۶۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۲۰ هزار و ۶۵۴ نوبت معامله و به ارزش ۴۲ هزار و ۷۵۳ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد خکار(ایرکا پارت صنعت) با ۷.۴۸ درصد رشد و پس از آن، نمادهای فسرب، انرژی۳، دروز و غشصفا بود. همچنین نماد معاملاتی وخارزم(سرمایه گذاری خوارزمی) با ۱۰.۳۲ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ختور، کدما، غالبر و پارسیان قرار گرفتند.



برچسب ها: شاخص بورس شاخص
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر