قیمت نفت رکورد چند سال اخیر را زد

با محدودیت عرضه جهانی نفت، قیمت نفت به بالاترین سطح خود در چند سال اخیر رسید.
کد خبر : ۱۲۷۸۲۴
نفت

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، پس از آنکه عربستان سعودی از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) خواست تا به افزایش تولید جهانی پایبند باشد، قیمت نفت روز دوشنبه با افزایش چند ساله به بالای ۸۶ دلار در هر بشکه رسید و افزایش چند ساله را نشان داد. قیمت جهانی نفت خام برنت با ۷۱ سنت معادل ۰.۸ درصد افزایش به ۸۶.۲۴ دلار در هر بشکه رسید که پس از هفت هفته افزایش متوالی به رشد خود ادامه داد.  معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) آمریکا پس از رشد ۱.۵ درصدی در روز جمعه، ۸۷ سنت یا ۱ درصد افزایش یافت و به ۸۴.۶۳ دلار در هر بشکه رسید. همچنین بالاترین قیمت خود را از سال ۲۰۱۴ با ۸۴.۷۶ دلار در همان روز آغاز کرد.


این افزایش پس از آن صورت گرفت که شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی به تولیدکنندگان توصیه کرد افزایش قیمت نفت را ثابت نگیرند و خاطرنشان کرد که با وضعیت غیر قابل پیش بینی همه گیری کووید ۱۹، تقاضای نفت به زودی کاهش می یابد. بن سلمان روز شنبه به تلویزیون بلومبرگ گفت: بحران مهار شده اما لزوماً پایان نیافته است. یکی دیگر از اعضای اوپک پلاس، نیجریه پیشنهاد کرد که این کارتل ۲۳ کشور باید تا زمان عقب نشینی همه گیری در برابر فشارها برای افزایش تولید نفت مقاومت کند. نظرات مشابهی نیز از جمهوری آذربایجان آمده است.


قیمت نفت طی یک سال گذشته بیش از دو برابر شده با اینکه اقتصاد جهانی در تلاش است تا از بحران همه گیری بهبود یابد. در حالی که مصرف انرژی افزایش یافته و ذخیره نیز کم شده، اوپک پلاس اوایل امسال تصمیم گرفت تولید ماهانه نفت خام خود را تا ۴۰۰ هزار بشکه افزایش دهد. علی رغم درخواست های مکرر برای افزایش بیشتر تولید، ااوپک پلاس تا کنون در برابر این فشار مقاومت کرده است. نشست بعدی این گروه قرار است در ۴ نوامبر برگزار شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها