
به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، اعتماد مصرف کنندگان ایالات متحده در ماه اکتبر پس از سه کاهش متوالی افزایش یافت در حالی که به نظر می رسد نگرانی عمومی در مورد نوع دلتای ویروس کرونا کاهش یافته است. هیئت کنفرانسی روز سهشنبه گزارش داد که شاخص اعتماد مصرفکننده از ۱۰۹.۸ در سپتامبر به ماه اکتبر به ۱۱۳.۸ رسیده که افزایش داشته است. هزینههای مصرفکنندگان حدود ۷۰ درصد از کل فعالیتهای اقتصادی در ایالات متحده را تشکیل میدهد، بنابراین اقتصاددانان با توجه بیشتر به اعداد و ارقام، درک بهتری از آنچه برای اقتصاد ملی در پیش است، کسب می کنند. دیدگاه مصرف کنندگان در مورد وضعیت فعلی و انتظارات آینده هر دو در ماه اکتبر بهبود یافتند.
علاوه بر نگرانی در مورد نوع دلتا، نگرانی مصرف کنندگان در مورد تورم باعث کاهش اعتماد شده است. اوایل این ماه، وزارت کار جهش دیگری را در قیمت های مصرف کننده در ماه سپتامبر گزارش داد که باعث شد تورم ۵.۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد. با وجود ویرانی زنجیره های تامین، این بزرگ ترین افزایش از سال ۲۰۰۸ بود. هفته گذشته، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت: زنجیره های تامین درهم و کمبودهایی که از تابستان اقتصاد ایالات متحده را مختل کرده، بدتر شده و احتمالاً تورم را تا سال ۲۰۲۲ بالا نگه می دارد. افزایش اعتماد مصرفکننده در اکتبر، تحلیل گران را شگفتزده کرد که به طور کلی در انتظار چهارمین کاهش متوالی بودند.
{شاخص اعتماد مصرف کننده (Consumer Confidence Index) یکی از معیارهای اقتصادی بسیار مهم در همه کشورها بهحساب میآید و برای اندازهگیری میزان خوشبینی مصرفکنندگان نسبت به شرایط اقتصادی جامعه به کار میرود. این شاخص درواقع نشان میدهد هر فرد نسبت به پایدار ماندن درآمدهای آتی خود چقدر مطمئن است؟ درصورتیکه فرد اطمینان داشته باشد درآمد فعلیاش تا چندین سال آینده با نرخ رشد ۱۰ درصد افزایش خواهد داشت، با خیال آسودهتری کالاها و خدمات موردنیاز خود را مصرف خواهد کرد.}