07 آبان 1400 - 10:35

بازار سکه و طلا در هفته نخست آبان چگونه گذشت؟

افزایش قیمت دلار در ابتدای هفته موجب شد بازار فلز زرد نیز با قدرت در مسیر صعودی قرار بگیرد.
کد خبر : ۱۲۷۹۰۵
سکه

به گزارش ایبِنا، اولین روز از هفته اول آبان، قیمت طلا و سکه تحت تاثیر افزایش بهای جهانی طلا تعیین شد که بر این اساس قیمت ربع سکه به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.


همچنین قیمت سکه امامی در بازار آزاد با ۷۵,۰۰۰ تومان افزایش، ۱۱میلیون و ۷۶۹ هزار تومان معامله شد و سکه بهار آزادی نیز با ۵۱,۰۰۰ تومان افزایش، به ۱۱میلیون و ۳۵۲ هزار تومان رسید. قیمت نیم سکه و ربع سکه نیز در بازار آزاد شنبه اول آبان ماه به ترتیب با ۱۵,۰۰۰ و ۱۰,۰۰۰ تومان افزایش به ۵ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و ۳میلیون و ۵۰۰هزار تومان رسید.


همچنین طلا گرمی ۱۸ عیار نیز با ۶,۴۰۰ تومان افزایش، یک میلیون و ۱۴۹هزار تومان معامله شد.


روز دوشنبه بعد از یک روز تعطیلی، اونس جهانی طلا افزایش یافت و به کانال ۱۸۰۰ دلاری رسید. به همین ترتیب قیمت طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۶۹ هزار تومان افزایش یافت.


قیمت سکه در بازار سوم آبان ماه در سایت اتحادیه طلا تهران ۱۱ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان اعلام شد. در بازار آزاد نرخ سکه در محدوده ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان ثبت شده است.


افزایش قیمت دلار در ابتدای هفته موجب شد سکه امامی نیز با قدرت در مسیر صعودی قرار بگیرد. فلز گران‌بهای داخلی روز دوشنبه ۶۰ هزار تومان رشد را به ثبت رساند و توانست به محدوده ۱۱ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان برسد.


چهارمین روز از هفته اول آبان ماه اما با تقویت دلار امریکا و افت اندک اونس در بازارهای جهانی قیمت طلا و سکه نیز با اندکی کاهش روبرو شد به نحوی که سکه تمام بهار آزادی با ۲۵ هزار تومان کاهش ۱۱ میلیون و ۵۰۰ تومان قیمت خورد.


همچنین قیمت سکه امامی در بازار سه شنبه با ۴۲۷۴۸ تومان کاهش ۱۱ میلیون و ۷۵۰ تومان و سکه تمام بهار آزادی با ۲۵۰۰۰ تومان کاهش ۱۱٫۵۰۰٫۰۰۰ تومان معامله شد.


نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب با ۲۰هزار و ۳۰ هزار تومان کاهش، ۶ میلیون و ۸۰ و  ۳ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان معامله شدند. همچنین طلا ۱۸ عیار طی معاملات این روز با ۵۴۳۲ تومان کاهش گرمی یک میلیون و ۱۶۰ هزار و ۹۴۴ تومان قیمت خورد.


چهارشنبه این هفته، برخلاف روند انس جهانی که طی معاملات با ریزش همراه بود، طلا و سکه در بازارهای داخلی روندی صعودی را دنبال کردند. در پی این افزایش قیمت سکه تمام بهار آزادی به ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید.


همچنین قیمت سکه امامی در بازار این روز با ۵۶۶۱۱ تومان افزایش ۱۱ میلیون و ۸۰۰ تومان و سکه تمام بهار آزادی با ۷۵۰۰۰ تومان افزایش ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد.


همچنین نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب با ۲۰هزار و ۱۰ هزار تومان افزایش، ۶ میلیون و ۱۰۰هزار تومان و ۳میلیون و ۵۸۰هزار تومان معامله شدند.


طلا ۱۸ عیار نیز در معاملات پنجم آبان ماه، با ۶۷۸۵ تومان افزایش گرمی یک میلیون و ۱۶۹ هزار تومان قیمت خورد.


آخرین روز از این هفته نیز برخلاف افزایش قیمت طلا در معاملات بازار جهانی، روند رو به رشد طلا و سکه در بازار داخلی تغییر مسیر داد و با افت همراه شد. قیمت سکه امامی در بازار در این روز با ۲۸۰۰۰ تومان کاهش ۱۱ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی با ۱۶۶۰۰ تومان کاهش ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان معامله شد.


نیم سکه و ربع سکه نیز بدون تغییر نسبت به روز قبل معامله شدند. همچنین طلا ۱۸ عیار طی معاملات خرین روز هفته با اندکی افت گرمی یک میلیون و ۱۷۱ هزار تومان قیمت خورد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها