خیز روبل در برابر دلار

روبل روسیه در مسیر رسیدن به بیشترین سود ماهانه در برابر دلار آمریکا در سال ۲۰۲۱ قرار دارد.
کد خبر : ۱۲۷۹۲۳
روبل روسیه

به‌ گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، قیمت های بالای نفت و سیاست پولی سخت گیرانه بانک مرکزی روسیه نتیجه داده و روبل در مسیر ثبت بیشترین افزایش ماهانه خود در سال جاری در برابر دلار آمریکا قرار دارد. تا کنون در ماه اکتبر، روبل بیش از ۳ درصد در برابر واحد پول ایالات متحده افزایش یافته است.

به گفته تحلیلگران، این جفت ارز در روند نزولی باقی مانده و سرمایه گذاران ترجیح می دهند از سود برای فروش دلار در برابر ارز روسیه استفاده کنند. روز جمعه، روبل از بالاترین رقم ۱۵ ماهه ۶۹.۲۱ در برابر دلار، در قیمت ۷۰.۵۷ معامله شد. در مقابل یورو، روبل با ۰.۴ درصد کاهش به ۸۲.۳۴ معادل پایین‌ترین حد یک هفته اخیر رسید. این کاهش به دلیل پایان پرداخت مالیات ماهانه است که معمولاً شامل تبدیل وجوه دلار و یورو بین مشاغل مربوط به صادرات است که باید بدهی های محلی را برآورده کنند.

در عین حال، ارزش پول روسیه با قیمت های بالاتر نفت تقویت می شود، به طوری که نفت خام برنت به عنوان صادرات اصلی روسیه، با ۰.۱ درصد افزایش در ۸۴.۳۹ دلار در هر بشکه معامله می شود. علاوه بر این، بانک مرکزی روسیه در سال جاری شش بار نرخ کلیدی را افزایش داده و ممکن است در ماه آینده افزایش دیگری را گزارش دهد که جذابیت سرمایه گذاری دارایی های روسیه را افزایش داده و حمایت بیشتری از پول ملی خود کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر