افزایش دارایی در دوره تورم به معنای افزایش ثروت نیست

ری دالیو، سرمایه‌گذار میلیاردر، توضیح داد که افزایش ارزش دارایی در دوره تورم هیچ شباهتی با افزایش ثروت ندارد.
کد خبر : ۱۲۸۲۶۱
ثروت

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، ری دالیو، سرمایه گذار میلیاردر، در حالی که تورم ایالات متحده به بالاترین حد خود در ۳۱ سال گذشته رسیده و هزینه زندگی در بزرگ‌ترین اقتصاد جهان ۶.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته، زنگ خطر را به صدا در آورده است.


بنیانگذار Bridgewater Associates، بزرگ‌ترین شرکت تامین سرمایه در جهان، هشدار داد که افزایش ارزش پرتفوی هیچ شباهتی با افزایش ثروت ندارد. دالیو در اوایل این هفته در پستی در لینکدین نوشت: برخی از مردم این اشتباه را مرتکب می‌شوند که فکر می‌کنند ثروتمندتر می‌شوند، زیرا شاهد افزایش قیمت دارایی‌هایشان هستند بدون توجه به اینکه چطور قدرت خریدشان کاهش می‌یابد.


این کارشناس مالی افزود: کسانی بیش از همه ضرر می کنند که پول نقد دارند. به گفته دالیو؛ یکی از مخالفان قدیمی چاپ پول، پیدا کردن چیزی برای خرید با پول در دوره‌های افزایش قیمت برای محافظت از وجوه در برابر استهلاک مهم‌تر است. او نوشت: وقتی پول و اعتبار زیادی ایجاد می‌شود، ارزش آن‌ها کاهش می‌یابد، بنابراین داشتن پول بیشتر لزوماً ثروت یا قدرت خرید بیشتر نمی‌دهد و افزود که ثروت واقعی در طول زمان تابعی از ظرفیت تولید می‌شود.


 دالیو هشدار داد که در حال حاضر ایالات متحده بیشتر از درآمد خود هزینه می‌کند و تلاش می‌کند با چاپ پول و کاهش ارزش اجتناب ناپذیر آن، با تورم کنار بیاید. این سرمایه گذار نوشت: هیچ فرد، سازمان، کشور یا امپراطوری وجود ندارد که با از دست دادن قدرت خرید خود شکست نخورده باشد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر