بانک اسلامی قطر به عنوان قوی‌ترین بانک قطر شناخته شد

بانک اسلامی قطر (QIB) به عنوان قوی‌ترین بانک در قطر، چهارمین بانک قوی در خاورمیانه، قوی‌ترین بانک اسلامی در قطر و دومین بانک اسلامی قوی در جهان در رتبه‌بندی ۵۰۰ بانک قوی در سال ۲۰۲۱ آسیا ظاهر شد.
کد خبر : ۱۲۸۲۷۵
بانک قطر

 به گزارش ایبِنا به نقل از پنینسولا قطر، در ارزیابی قوی ترین بانک های امسال، این بانک قدرت مالی خود را حفظ کرد و اکنون قوی ترین بانک در قطر و چهارمین بانک در خاورمیانه است. این بانک در صدر رده بندی قوی ترین بانک های اسلامی به عنوان قوی ترین بانک های قطر باقی ماند و اکنون دومین بانک اسلامی قوی در جهان است. عملکرد این بانک از طریق شش شاخص کلیدی و بر اساس اهمیت نسبی آنها ارزیابی شد: مقیاس دارایی‌های بانک‌ها نسبت به تولید ناخالص داخلی (GDP)، رشد ترازنامه خالص مالی و سپرده‌ها، مدیریت ریسک عملیات بانکی، سودآوری و حفظ  آن، قدرت و اعتبار منابع مالی پرداخت شده و نقدینگی دارایی ها برای پاسخگویی به رویدادهای نامطلوب که مستلزم خروج وجه نقد است.

باسل جمال، مدیر عامل گروه QIB در اظهار نظر در مورد رتبه بندی جدید گفت: ما از عملکرد QIB خرسندیم زیرا شاهد پیشرفت بزرگی نسبت به سال گذشته هستیم. ما توانستیم در مواقع نامشخص از مشتریان خود حمایت کنیم و به حفظ ترازنامه صحیح افتخار می کنیم. همچنین به توسعه چشمگیر بخش بانکداری قطر که ما را قادر به رقابت با سایر بانک های اسلامی در سطح منطقه و بین المللی کرد، افتخار می کنیم. با نگاهی به آینده، ما متعهد به حمایت از مشتریان خود و بهبود مستمر خدمات خود و در عین حال دستیابی به نتایج مثبت هستیم باسل افزود: مایلیم از هیئت مدیره و مشتریان خود به خاطر اعتماد و حمایتشان که ما را در کسب نتایج برجسته یاری کردند، تشکر کنیم.

این بانک اخیراً نتایج دوره ۹ ماهه منتهی به ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۱ را اعلام کرده است. سود خالص قابل انتساب به سهامداران بانک برای دوره نه ماهه منتهی به ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۱ بالغ بر ۲۵۲۵ میلیون ریال قطر بود که نشان دهنده رشد ۱۳.۹ درصدی ادر مدت مشابه در سال ۲۰۲۰ است. مجموع دارایی های بانک اکنون به ۱۸۶ میلیارد ریال قطر می رسد که ۶.۷ درصد در مقایسه با ماه دسامبر ۲۰۲۰ بیشتر است، با رشد ۹.۴ درصدی نسبت به ماه سپتامبر ۲۰۲۰، که ناشی از ادامه رشد فعالیت های تامین مالی و سرمایه گذاری است. فعالیت‌های مالی اکنون به ۱۲۷ میلیارد ریال قطر QR رسیده  که نسبت به دسامبر سال قبل ۶.۷ درصد و نسبت به سپتامبر ۲۰۲۰ رشد ۱۲.۳ درصدی داشته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر