تاسیس اولین سفارت فناوری متاورس در مسیر توسعه دیجیتال

جزیره کوچک باربادوس، به عنوان اولین کشور با تاسیس سفارت فناوری متاورس موافقت کرد.
کد خبر : ۱۲۸۳۱۴
متاورس

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، جزیره کوچک باربادوس در دریای کارائیب، با امضای توافقنامه ای با پلتفرمی بر پایه بلاک چین، دسترسی دیپلماتیک خود را به دنیای مجازی گشترش داده و برای اولین بار برای کشورهای مستقل، یک سفارت دیجیتال ایجاد کرده است. به گزارش کوین دسک به نقل از وزارت امور خارجه و تجارت خارجی این کشور، دولت باربادوس به طور رسمی توافق نامه ای را برای تاسیس یک سفارت دیجیتال در Decentraland، محیط دیجیتالی بر پایه اتریوم متعلق به کاربر، امضا کرد. این پلتفرم فناوری، در توییتی به این حرکت اشاره کرد.



به گفته این وزارتخانه، این جزیره قصد ندارد توسعه دیجیتال خود را متوقف کند و جزئیات معاملات مشابه با تعدادی دیگر از پلتفرم های مجازی، از جمله Somnium Space و SuperWorld را بررسی می کند. زمانی که مقامات برای اولین بار در ماه آگوست سفارت متاورس را تایید کردند، این دولت، پروژه مزبور را نوعی دیپلماسی فناوری نامید و گفت که می تواند درهایی را برای تبادل فرهنگی بیشتر با سایر کشورها باز کند. بازگشایی این سفارت که در ماه ژانویه خواهد بود، باربادوس را به اولین کشور در جهان تبدیل می کند که سرزمین مستقل دیجیتال را به رسمیت می شناسد. اگرچه این ابتکار هنوز در مرحله اولیه و تا حدودی آزمایشی است، اما به دنبال اقدامات دیگری در حوزه سایبری در سال‌های اخیر از جمله ایجاد دلار الکترونیکی باربادوس در سال 2016 بوده است. این مفهوم توسط نماینده فعلی این کشور در امارات متحده عربی، گابریل عابد، رهبری شد که رهبری تلاش ها برای راه اندازی سفارت متاورس را بر عهده دارد.


وی در مصاحبه با کوین دسک گفت:سفارتخانه ها نقطه شروع دریافت ویزا برای ورود به یک کشور یا سفر بدون ویزا هستند. آیا می توانید تصور کنید که به طور مجازی چگونه به نظر خواهد رسید؟ و این ویزای الکترونیکی می تواند شما را به کجا برساند؟ بر اساس گزارش سی ان بی سی، با ترکیب عناصر رسانه‌های اجتماعی و واقعیت مجازی، مفهوم متاورس به‌طور پیوسته محبوبیت پیدا کرده و توجه شرکت‌های بزرگ فناوری را جلب می‌کند. ماه گذشته، فیس بوک اعلام کرد که خود را تحت شرکت مادر جدیدی، متا تغییر نام خواهد داد و به دنبال توسعه در متاورس است، در حالی که ده ها شرکت دیگر، از جمله مایکروسافت، روبلکس و انویدیا نیز به دنبال توسعه نرم افزار و سخت افزار برای تامین انرژی هستند. دنیای دیجیتال به نقل از CNBC.


{متاورس از دو کلمهٔ مِتا به معنی فراتر و یونیورس به معنی جهان تشکیل شده در کل معنی کلمهٔ متاورس، فراتر از جهان است. متاورس نظریه‌ای درباره یک تکنولوژی جدید در آینده است. متاورس یک ابر واقعیت مجازی است که کاربران آن قادر خواهند بود از سر تا سر دنیا به آن متصل شوند. متاورس ترکیبی از فضای مجازی، اینترنت و واقعیت افزوده است.}

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر