زنگ خطر انگلستان درمورد ارزهای رمزنگاری شده

بریتانیا نسبت به خطر قریب‌الوقوع ارزهای رمزنگاری شده برای سیستم مالی هشدار داد.
کد خبر : ۱۲۸۳۴۰
رمزارز

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، به گفته جان کانلیف، معاون بانک انگلستان (BoE)، رشد سریع دارایی‌های دیجیتال و ادغام آنها با خدمات مالی سنتی می‌تواند به زودی خطرات سیستمی ایجاد کند. وی گفت که ممکن است ارزهای دیجیتال تهدید قریب الوقوعی برای سیستم مالی سنتی باشند. ارزهای رمزنگاری شده بسیار سریع در حال رشد هستند و در حال ادغام شدن بیشتر با سیستم مالی سنتی هستند و به نقطه خطر نزدیک می‌شوند. من فکر می‌کنم که قانون‌گذاران باید در مورد آن جدی فکر کنند.


معاون این بانک اذعان کرد که فناوری‌های ارز رمزنگاری شده چشم‌اندازی برای پیشرفت‌های اساسی در خدمات مالی ارائه می‌دهند، اما استدلال کرد که این بخش از طریق نوسان قیمت‌ها، فقدان قوانین حمایت از مصرف‌کننده و عدم وجود مقررات ضد پولشویی در بخش مالی غیرمتمرکز، خطرات قابل‌توجهی را به همراه دارد.
وی گفت: اینکه این ریسک‌ها چقدر بزرگ می‌شوند تا حدودی به ماهیت و سرعت واکنش مقامات نظارتی بستگی دارد. در ماه اکتبر، کانلیف ​​از سیاستگذاران خواست تا مقررات مربوط به ارز رمزنگاری شده را به صورت فوری دنبال کنند و این ماه بانک انگلیس و وزارت خزانه داری بیانیه مشترکی را در مورد تحقیقات آتی در مورد ارز دیجیتال بانک مرکزی بریتانیا (CBDC) منتشر کردند. آنها قصد دارند ویژگی‌های این طرح بالقوه را بررسی کنند و پیامدهای مثبت و منفی صدور CBDC را در نظر بگیرند. در این مرحله، هیچ تصمیمی برای راه اندازی CBDC گرفته نشده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها