28 آبان 1400 - 14:34

طلا و سکه بر مدار نزول

قیمت طلا و سکه در هفته آخر آبان اگرچه با رشد اندک آغاز شد اما از روز دوم بر مدار نزول قرار گرفت و در نهایت با کاهش قیمتی بسته شد.
کد خبر : ۱۲۸۳۷۳
طلا و سکه

به گزارش ایبِنا، اولین روز هفته با افزایش اندک قیمت ها در بازار فلز گرانبها روبرو بودیم به نحوی که انس جهانی امروز ۱۸۶۶ دلار قیمتگذاری شد و هر قطعه سکه طرح جدید ۱۲ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان به فروش ‌رسید. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۲۷۶ هزار تومان و هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۵۲۷ هزار تومان فروخته شد.


از روز دوم هفته اما روند کاهشی قیمت آغاز شد و طلا و سکه بر مدار نزول قرار گرفتند. یکشنبه ۲۴ آبان ماه، قیمت هر انس طلا در بازارهای جهانی ۱۸۶۴ دلار بود. قیمت سکه طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۸۵۰ هزارتومان و سکه‌های گرمی ۲ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان به فروش رسید. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱ میلیون و ۲۵۰ هزارتومان و هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان بود.


همچنین دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به دلیل افت نرخ ارز و انس جهانی، شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه بودیم.  انس جهانی ۱۸۵۷ دلار قیمت‌گذاری شد و قیمت سکه طرح جدید ۱۲ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان به فروش رسید. همچنین هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۵۲۵ هزار تومان و هر گرم  طلای ۱۸ عیار ۱ میلیون و ۲۷۵ هزار تومان فروخته شد.


سه شنبه نیز باز هم شاهد افت قیمت در بازار طلا و سکه به دلیل کاهش نرخ ارز و انس جهانی بودیم قیمت سکه طرح جدید به  ۱۲ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان کاهش یافت. همچنین قیمت سکه طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمتگذاری شد. در این روز هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان به فروش رسید.


چهارشنبه نیز با توجه به افت نرخ انس جهانی، شاهد کاهش قیمت سکه و طلا در بازار بودیم. انس جهانی ۱۸۵۵ دلار قیمت گذاری شد و قیمت سکه طرح جدید ۱۲ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان،قیمت سکه طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش رسید. همچنین هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۲۴۸ هزار تومان قیمتگذاری شد.


آخرین روز هفته نیز پرونده قیمت طلاو سکه با روند کاهشی بسته شد چرا که با توجه به کاهش نرخ ارز در روزهای اخیر، قیمت انواع طلا و سکه نیز در بازار کاهش یافت. سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با افت ۳۰۰ هزار تومانی نسبت به ابتدای هفته، به رقم ۱۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسید. سکه تمام طرح قدیم نیز ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان و ربع سکه رقم ۳ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان قیمتگذاری شد. همچنین سکه یک گرمی با قیمت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۲۴۴ هزار تومان قیمت داشت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر