بازارهای مالی چهارم آذرماه در یک نگاه

آخرین قیمت نفت، ارز، قیمت طلا، سهام‌های بازار آسیا و اقیانوسیه و ارزهای رمزنگاری شده در معاملات امروز مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر : ۱۲۸۵۲۱
بازار مالی

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، تغییرات بازارهای جهانی حاکی از کاهش قیمت نفت، نوسان ارزش سهام ها در بازار آسیا و کاهش ارزش دلار و افزایش قیمت جهانی طلا و نوسان در بازار ارزهای رمزنگاری شده است که شرح آن در ذیل آمده است:



  • قیمت نفت کاهش یافت


در انتظار واکنش اوپک پلاس به ازادسازی نفت خام ایالات متحده و با وجود تقاضای مناسب سوخت آمریکا، قیمت نفت افت کرد. معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) در ساعت ۵:۳۱ صبح به وقت تهران، ۹ سنت یا ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۷۸.۳۰ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی نفت خام برنت با ۵ سنت کاهش به ۸۲ دلار و ۲۰ سنت در هر بشکه رسید. به گفته تحلیل گری از فیچ: ممکن است آزادسازی هماهنگ SPR (ذخایر استراتژیک نفت) با برد سیاسی کوتاه مدتی برای طرف های درگیر به پایان برسد، با این حال ما انتظار نداریم که تاثیری پایدار بر روی منابع بنیادی نفت داشته باشد.



  • با اعلام افزایش نرخ بهره بانک کره، سهام های بازار آسیا و اقیانوسیه نوسان داشتند


با واکنش سرمایه گذاران به تصمیم بانک کره برای افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره که به یک درصد رسید، سهام های آسیا و اقیانوسیه در معاملات روز پنجشنبه نوسان داشتند. پس از اعلام افزایش نرخ بهره، کاسپای کره جنوبی ۰.۴۷ درصد کاهش یافت و به ۲۹۸۰.۲۷ رسید و وون کره با قیمت ۱۱۸۸.۱۶ به ازای هر دلار معامله شد که ضعیف تر از سطح دیروز در برابر دلار بود. تصمیم بانک مرکزی کره جنوبی به دنبال اقدام مشابهی توسط بانک مرکزی نیوزلند در روز چهارشنبه انجام شد.. صورتجلسه‌ روز چهارشنبه از جلسه ماه نوامبر فدرال رزرو، نشان داد که اعضای فدرال رزرو نسبت به تورم ابراز نگرانی کرده‌ و در صورت تداوم این روند تمایل به تشدید سیاست‌های مالی خود را دارند. در هنگ کنگ، شاخص هنگ سنگ در آخرین ساعت معاملاتی خود حدود ۰.۲۴ درصد افزایش یافت. سهام های گروه کایسا بیش از ۱۴ درصد افزایش یافت. سهام های چین با کاهش ۰.۲۴ درصدی کامپوزیت شانگهای به ۳۵۸۴.۱۸ و شنژن با کاهش ۰.۴۰۱ درصد تا ۱۴۸۲۷.۹۵ سقوط کرد. در ژاپن، نیک کی ۲۲۵ با ۰.۶۷ درصد افزایش به ۲۹۴۹۹.۲۸ رسید در حالی که شاخص تاپیکس با ۰.۳۳ درصد رشد به ۲۰۲۵.۶۹ رسید. در سهام های استرالیا، اس اند پی/ای اس اکس۲۰۰  با ۰.۱۱ درصد افزایش به ۷۴۰۷.۳۰ رسید.  ام اس سی آی، جامع ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه تغییر چندانی نداشت.



  • بازار ارز


 شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از همتایان خود، پس از صعود اوایل هفته، در ۹۶.۶۹۷ بود. ین ژاپن با ۱۱۵.۳۴ به ازای هر دلار معامله شد که ضعیف تر از سطوح اوایل این هفته بود. دلار استرالیا در ۰.۷۲۰۸ دلار قرار داشت. با کاهش ارزش دلار و محدود شدن سود توسط فدرال رززو، قیمت طلا افزایش یافت.



  • قیمت جهانی طلا افزایش یافت


روز پنجشنبه با کاهش اندکی در ارزش دلار، قیمت طلا افزایش یافت، اما نظر های سیاست گذاران فدرال رزرو ایالات متحده مبنی بر اینکه این بانک مرکزی می تواند کاهش محرک های مالی را تسریع بخشد، بر این فلز گرانبها تاثیر گذاشت و آن را زیر سطح قیمت کلیدی ۱۸۰۰ دلار نگه داشت. هر اونس طلا تا ساعت ۵:۰۷ صبح به وقت تهران با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۷۹۲.۰۵ دلار رسید. معاملات آتی طلای آمریکا با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۷۹۱.۷۰ دلار رسید. هر اونس نقره با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۳.۶۴ دلار رسید. پلاتین با ۱.۲ درصد افزایش به ۹۸۶.۲۷ دلار و پالادیوم ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۱۸۶۴.۲۹ دلار رسید.



  • افزایش قیمت بیت کوین و اتریوم


در بازار ارزهای رمزنگاری شده، در ساعت ۱۴:۳۳ بعد از ظهر به وقت تهران، قیمت بیت کوین با افزایش ۱.۴۳ درصدی به۵۷۹۵۷.۰۰ دلار و اتریوم با افزایش ۲.۸۶ درصدی به ۴۳۶۷.۸۱ دلار رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر