13 آذر 1400 - 10:09

تبادل ۱۰میلیون دلاری در سامانه پرداخت با ارزهای ملی ایران و روسیه

رئیس شورای تجاری روسیه و ایران در اتاق بازرگانی و صنایع این کشور اعلام کرد که روش کلیرینگ پرداخت‌ها با ارزهای ملی بین کارفرمایان ایرانی و روسی تاکنون ۱۰ میلیون دلار تبادل داشته است.
کد خبر : ۱۲۸۶۹۲
روبل

به گزارش ایبِنا، «ولادیمیر اوبیدنوف»، در پاسخ به پرسش ایرنا که چه روش ابتکاری از سوی شما برای تقویت تجاری دو کشور تحقق یافته است، گفت: در وهله اول روش کلیرینگ پرداخت‌ها با ارزهای ملی بین کارفرمایان ایرانی و روسی مطرح شد و امسال آغاز بکار کرد.


وی افزود: این سامانه به این گونه است که خریدار ایرانی در کشور خود کالای ساخت روسیه را با ارز ملی ایران (ریال) خریداری می کند و خریدار روس نیز در روسیه کالای ایرانی را با پول ملی روسیه یعنی روبل خریداری می‌کند.  


به گفته مقام روس، تاکنون بیش از ۱۰ میلیون دلار با این روش خرید و فروش شده است.  


اوبیدنوف گفت: در شرایط تحریم های غیرقانونی آمریکا، این روش پرداخت ها بسیار مهم است و چشم انداز خوبی برای توسعه فعالیت آن وجود دارد و مانع عمده توسعه آن عدم آگاهی تاجران ایرانی از وجود چنین سامانه ای است. 


 رئیس شورای تجاری روسیه و ایران، ابتکار دیگر این مرکز را "آوت سورسینگ" شرکت های روسی در فعالیت های تجاری با شرکت های ایرانی خواند و افزود: طرف روسی مسئولیت ارائه خدمات برای معاملات با طرف ایرانی را برعهده می گیرد.


برون‌سپاری یا آوت سورسینگ (outsourcing) به فرایندی گفته می‌شود که یک شرکت از طریق آن، انجام برخی وظایف تجاری را به یک مجموعه بیرونی واگذار می‌کند.


به گفته اوبیدنوف، این روش به تولید کنندگان روسی کمک می کند بخاطر تجارت با ایران، تحت تحریم های کشورهای غربی قرار نگیرند.  

برچسب ها: پرداخت روسیه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر