21 آذر 1400 - 08:19

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، همراه کادر بهداشت و درمان

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با خرید تجهیزات پزشکی و قرار دادن آن در اختیار کادر بهداشت و درمان و همچنین پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه سعی کرده از این قشر در شرایط سخت کنونی حمایت کند.
کد خبر : ۱۲۸۸۸۸
مسئولیت اجتماعی

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، این بانک همواره پیشگام حوزه مسئولیت اجتماعی بوده و اقدامات مختلفی را در این زمینه انجام داده است. در آستانه چهاردهمین سالروز تأسیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، برخی از اقدامات این بانک را در حمایت از کادر درمان بررسی کرده‌ایم.


بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با مشارکت در طرح شهید سلیمانی وزارت بهداشت تجهیزات پزشکی مختلفی اعم از دستگاه اکسیژن‌ساز، کپسول اکسیژن، مانومتر، ترالی، دستگاه ضدعفونی‌کننده محیط(UV)، تب‌سنج لیزری، پالس اکسی‌متر و بارکدخوان خریداری و با هماهنگی وزارت بهداشت در اختیار مراکز بهداشتی و پایگاه‌های سلامت سراسر کشور قرار داده است.


این بانک مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال را برای تهیه ۲۵هزار قلم تجهیزات پزشکی یاد شده در جهت پیشگیری، کنترل، واکسیناسیون و درمان کرونا تخصیص داده است.


معاون بهداشت سابق وزارت بهداشت و درمان نیز ضمن تأیید این اقدام منحصر به ‌فرد، بهترین راه‌حل برای مبارزه با بیماری کرونا را داشتن مسئولیت‌های فردی و اجتماعی دانسته و از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به دلیل این نیت خیر تقدیر و تشکر کرده بود.


وی همچنین با تأکید بر اهمیت پیشگیری از کرونا نسبت به درمان آن، تهیه تجهیزات پزشکی را یکی از موارد اصلی طرح شهید سلیمانی برشمرد.


نکته قابل توجه اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای نخستین بار در کشور با اختصاص بودجه از محل جریمه دیرکرد، اقدام به خرید اقلام مورد نیاز در زمینه پیشگیری، درمان و کنترل بیماری کرونا کرده است. خرید این اقلام نخستین گام شایسته بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای استفاده منابع حاصل از وجه التزام در حوزه مسئولیت اجتماعی و امور عام‌المنفعه به شمار می‌رود.


بانک قرض‌الحسنه مهر ایران همچنین با امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های علوم پزشکی نسبت به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه‌ به کادر بهداشت و درمان اقدام کرده است. به‌علاوه این بانک تا کنون بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه نیز به دانشجویان دستیاری پزشکی پرداخت کرده است.


امید که اقدامات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران توانسته باشد تا حدی خستگی این روزهای سخت را از تن کادر زحمتکش بهداشت و درمان به در برده باشد.


ناگفته نماند که فعالیت در حوزه بهداشت و درمان یکی از محورهای همیشگی فعالیت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در حوزه مسئولیت اجتماعی بوده و این بانک از آغاز فعالیت خود تا کنون اقدامات مختلفی را در این حوزه انجام داده است. مشارکت در ساخت بیمارستان ۳۰۰ تخت‌خوابی اعصاب و روان و همچنین ساخت و بازسازی ۳ خانه بهداشت در مناطق محروم و آسیب‌دیده از جمله این اقدامات است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر