بانک ساکسو پیش بینی کرد:

قیمت ۷۵ دلاری نفت تا سال جدید

بانک ساکسو پیش بینی کرد قیمت نفت تا سال جدید به ۷۵ دلار در هر بشکه برسد.
کد خبر : ۱۲۸۹۷۴
نفت

به گزارش ایبِنا به نقل از تاس، اوله هانسن پیش بینی کرد که قیمت نفت برنت در نیمه اول سال ۲۰۲۲ بین ۷۰ تا ۸۵ دلار در هر بشکه باشد. اوله هانسون رئیس استراتژی کالای بانک ساکسو گفت قیمت نفت برنت تا قبل از سال جدید به سطح ۷۵ دلار در هر بشکه خواهد رسید، در حالی که احتمال کاهش آن به دلیل شیوع سویه اومیکرون و فروش نفت از محل ذخایر استراتژیک ایالات متحده وجود دارد.


هانسن معتقد است قیمت ها تا پایان سال ۲۰۲۱ در این سطح باقی خواهند ماند. این تحلیل گر خاطر نشان کرد: سطوح فعلی حدود ۷۵ دلار در هر بشکه  است و این روند نزولی، حاصل آزادسازی ذخایر استراتژیک نفت و نگرانی های تقاضا با شیوع اومیکرون است. وی افزود: انتظار می رود قیمت نفت برنت در نیمه اول سال ۲۰۲۲ در محدوده ۷۰ تا ۸۵ دلار در هر بشکه باشد.


به گفته این تحلیل گر، احتمالاً اوپک پلاس در جلسه ۴ ژانویه سال آینده، با وجود نگرانی‌های شیوع اومیکرون و فشار و فروش ذخایر استراتژیک ایالات متحده جهت افزایش بیشتر تولید، تصمیم خواهد گرفت. وی افزود: همچنین باید در نظر داشته باشیم که چندین تولیدکننده به خاطر افزایش تولید با مشکل مواجه شده اند، بنابراین حتی اگر این گروه تصمیم بگیرد ۴۰۰ هزار بشکه دیگر در روز اضافه کند، ممکن است شاهد تولید واقعی در آن سطح نباشیم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر