دیپلمات کره جنوبی برای مذاکره عازم وین شد

معاون وزیر کره جنوبی برای مذاکره درباره دارایی‌های مسدود شده ایران عازم وین شد.
کد خبر : ۱۲۹۴۹۳
کره جنوبی

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، روز سه شنبه وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد: دیپلمات ارشدی از کره جنوبی این هفته در وین با ایران و قدرت های جهانی درباره چگونگی حل و فصل موضوع دارایی‌های مسدود شده ایران در این کشور آسیایی گفتگو خواهد کرد. گفت‌وگوهای غیرمستقیم ایران و ایالات متحده برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران از روز دوشنبه از سر گرفته شد. دیپلمات‌ها از همه طرف‌ها اشاره کرده‌اند که امیدوارند تا پایان ژانویه یا اوایل فوریه به پیشرفتی دست یابند، اما اختلافات هنوز وجود دارند.


با این حال، ورود چوی جونگ کان معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی می تواند یک سیگنال مثبت باشد. ایران بارها خواستار آزادسازی دارایی های مسدود شده خود در چندین کشور به دلیل تحریم های ایالات متحده، شامل ۷ میلیارد دلار در کره جنوبی شده است. هر گونه آزادسازی باید توسط واشنگتن تایید شود. این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: این هیئت با رایزنی در حاشیه مذاکرات هسته‌ای با ایران و با هماهنگی ایالات متحده، فرانسه، آلمان و بریتانیا، راه‌های حل و فصل موضوع دارایی‌های مسدود شده ایران در کره را بررسی خواهد کرد.


هشتمین دور گفت‌وگوها، اولین دور در زمان ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی، روز دوشنبه پس از افزودن برخی مطالبات جدید ایران به متن کار شده از سر گرفته شد. قدرت‌های غربی گفته‌اند که پیشرفت بسیار کند بوده است. رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ واشنگتن را از آن توافق خارج کرد و تحریم های ایالات متحده را مجدداً اعمال کرد و ایران بعداً بسیاری از محدودیت های هسته ای توافق را زیر پا گذاشت. ایران از ملاقات مستقیم با مقامات آمریکایی خودداری می کند، به این معنی که طرف های دیگر، از جمله روسیه و چین، باید بین دو طرف رفت و آمد کنند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر