یک نماینده مجلس:

تامین مالی اعتباری در بخش‌های مختلف به‌کارگیری شود

یک نماینده مجلس گفت: تخصیص کارت‌های اعتباری می‌تواند بازارهای مختلف را از حالت رکود خارج کرده و چرخ داد و ستد کشور را به چرخش در آورد.
کد خبر : ۱۲۹۵۴۶
کارت اعتباری

به گزارش ایبِنا، علیرضا عباسی نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی، درباره کارت‌های اعتباری مبتنی بر اعتبار، اظهار کرد: یکی از اقدامات تشویقی که دولت‌ها برای مردم در نظر می‌گیرند تا کالاهای داخلی را خریداری کنند دادن تسهیلات ارزان قیمت به مردم است.


وی ادامه داد: اما نکته‌ای دارد که باید حتما در مورد و هدفی که برای آن در نظر گرفته شده است دقت صرف شود و نظر مراجع و علما نیز بر همین موضوع است که این نوع تسهیلات باید در همان جهتی که در نظر گرفته شده است باید مصرف شود که اعتبار این مورد را به تحقق می‌رساند.


نماینده مردم البرز در مجلس گفت: دادن تسهیلات به مردم بر اساس اعتبار در کشورهای دیگر هم اتفاق می‌افتد یعنی دولت کشورهای دیگر نیز برای حمایت از کالای داخلی و همچنین کمک به مردمشان کارت‌های اعتباری تخصیص می‌دهند.

عباسی افزود: برای حمایت از تولید داخل معمولاً یک روش‌های بدین صورت حتی برای شرکت‌های بزرگ با معافیت‌های مالیاتی مشروط به این که مثلا بعضی از اقلام خودشان را با کالای داخلی تهیه کنند در نظر گرفته می‌شود که اگر این روش به درستی در کشور ما اجرایی شود حتماً موثر خواهد بود.


وی تصریح کرد: این مورد باید با کار کارشناسی شده و جوانب آن دیده شده اتفاق بیفتد و اگر به درستی انجام شود اتفاق مثبتی در اقتصاد داخلی خواهد افتاد زیرا اعتبار در اقتصاد بهتر از پول نقد است و باید سعی شود در اقتصاد بیشتر به سمت آن رفت.


این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حتی می‌توان از کارت‌های اعتباری در کالاهای دیگر از جمله نهاده‌های دامی یا کالاهای دیگر در نظر گرفته شود، زیرا این اتفاق باعث می‌شود بازارهای دیگر نیز از حالت رکود خارج شوند و چرخ داد و ستد کشور به چرخش دربیاید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها