صعود تاریخی روسیه در رکورد ذخایر طلا و ارز خارجی

طبق گزارش بانک مرکزی روسیه، ذخایر ارزی روسیه در هفته گذشته ۷.۷ میلیارد دلار افزایش یافت و مجموع دارایی‌های آن به رکورد ۶۳۸.۲ میلیارد دلار رسید و روسیه چهارمین دارایی فارکس بزرگ جهان را داراست.
کد خبر : ۱۲۹۹۷۳
ذخایر

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، طبق گزارش بانک مرکزی روسیه، ذخایر ارزی روسیه در هفته گذشته ۷.۷ میلیارد دلار افزایش یافت و مجموع دارایی‌های آن به رکورد ۶۳۸.۲ میلیارد دلار رسید. طبق آخرین داده های این رگولاتور، از ۷ تا ۱۴ ژانویه، ذخایر بین المللی آن ۱.۲ درصد رشد داشته است. در ۷ ژانویه، حجم آنها به ۶۳۰.۵ میلیارد دلار رسیده بود. گزارش شده که این افزایش حاصل خریدهای برنامه ریزی شده ارزهای خارجی و ارزیابی مثبت بازار بوده است. این افزایش باعث شده که روسیه از رتبه پنجم به چهارم در فهرست بزرگ ترین دارندگان ذخایر خارجی جهان صعود کند. این تغییر به دلیل کاهش ذخایر هند در هفته اول ژانویه که قبلاً چهارمین ذخایر بزرگ را در اختیار داشت هم هست. با به روزرسانی ارقام سایر کشورها، ممکن است این رتبه‌بندی دوباره تغییر کند.


 ذخایر بین المللی روسیه شامل طلای پولی، ارزهای خارجی و دارایی با حق برداشت ویژه است که آخرین آنها در اختیار بانک مرکزی و دولت است. طی شش سال گذشته، بانک مرکزی ذخایر خود را تقریباً دو برابر کرده است. آنها در سال ۲۰۱۵ به دلیل تلاش های دولت برای نجات اقتصاد در بحران قیمت نفت در سال ۲۰۱۴ به ۳۵۶ میلیارد دلار سقوط کردند.


ترجمه: میرمعصومی

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها