08 بهمن 1400 - 12:35
گزارش ایبِنا از بازار ارز؛

تداوم روند نزولی قیمت دلار در هفته‌ای که گذشت

معامله‌گران بازار ارز در ادامه روند کاهشی بهای دلار در دی ماه، حال با شروع دومین ماه زمستان نیز نظاره‌گر ادامه تعدیل نرخ ارز به ویژه بهای دلار هستند.
کد خبر : ۱۳۰۰۹۵
دلار

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ بررسی روند هفتگی بازار ارز در نخستین هفته از بهمن ماه ۱۴۰۰ نشان می دهد  که در مجموع هفته، میانگین قیمت خرید و فروش ارز به ویژه دلار و یورو با کاهش همراه بوده است.


بر این اساس در اولین روز هفته (شنبه ۲ بهمن ماه ۱۴۰۰) میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا  در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور به رقم ۲۵۸۰۷ تومان رسید که نسبت به پایان هفته قبل تر یعنی پنج شنبه ۳۰ دی ماه، ۱۰۳ تومان افزایش داشت. همچنین در این روز، میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس یورو نیز بدون تغییر نسبت به روز کرای قبل، در سطح ۲۸۹۸۷ تومان باقی ماند.


در دومین روز کاری هفته (یکشنبه ۳ بهمن ماه ۱۴۰۰)  میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا در این صرافی‌ها با افت ۸۴ تومانی نسبت به روز قبل، به رقم ۲۵۷۲۳ تومان رسید. از سوی دیگر، میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس یورو نیز در پایان روز یکشنبه، با افزایش نسبت به روز شنبه، به رقم ۲۹۲۳۱ تومان رسید.


در سومین روز هفته (دوشنبه ۴ بهمن ماه ۱۴۰۰) میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های بانکی و. مجاز به رقم ۲۵۳۹۰ تومان رسید که نسبت به پایان روز یکشنبه، ۳۳۳ تومان ارزان تر شد. از سوی دیگر در پایان این روز، میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس یورو با کاهش قابل توجه ۴۰۸ تومانی نسبت به پایان روز قبل، به رقم ۲۸۸۲۳ تومان رسید.


در چهارمین روز هفته (سه شنبه ۵ بهمن ماه ۱۴۰۰) فعالان بازار ارز بازهم شاهد کاهش قیمت دلار و یورو در این صرافی ها بودند به گونه ای که در پایان این روز، میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا به رقم ۲۵۲۱۳ تومان رسید که نسبت به روز قبل، ۱۷۷ تومان ارزان تر شده بود. همچنین در پایان روز سه شنبه، میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس یورو با افت ۳۳۲ تومانی نسبت به روز قبل، به رقم ۲۸۴۹۱ تومان رسید.


در پنجمین روز هفته (چهارشنبه ۶ بهمن ماه ۱۴۰۰) بهای دلار و یورو بازهم کاهش یافت. بر این اساس در پایان روز چهارشنبه، میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا در این صرافی ها، با افت ۹۱ تومانی نسبت به روز قبل، به رقم ۲۵۱۲۲ تومان رسید. همچنین در این روز، میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس یورو با افزایش ۴۳ تومانی نسبت به روز قبل، به رقم ۲۸۵۳۴ تومان رسید.


در ششمین روز هفته (پنج شنبه ۷ بهمن ماه ۱۴۰۰) نیز میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های بانکی و. مجاز سطح کشور به رقم ۲۵۱۱۳ تومان رسید که نسبت به روز چهارشنبه ۹ تومان ارزان تر شده است. همچنین میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس یورو با رشد ۱۵۴ تومانی نسبت به روز قبل، به رقم ۲۸۶۸۸ تومان رسید.


در مجموع شش روز فعالیت بازار ارز، میانگین قیمت فروش هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور با کاهش حدود ۶۰۰ تومانی و میانگین قیمت فروش هر اسکناس یورو نیز با کاهش ۳۰۰ تومانی همراه شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر