10 بهمن 1400 - 11:11

بخشنامه وزارت اقتصاد برای اجرای پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن

وزارت اقتصاد در نامه‌ای خطاب به مدیران عامل ۱۳ بانک دولتی بر اجرای بخشنامه "عدم نیاز به ضامن در پرداخت تسهیلات خرد" تأکید کرد.
کد خبر : ۱۳۰۱۵۶
وزارت اقتصاد

به گزارش خبرنگار ایبِنا، علی نظامی، رئیس مرکز بازرسی، مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت اقتصاد در این نامه تصریح کرده است: در اجرای دستورات مقام عالی وزارت متبوع در جلسه مدیران ارشد نظام بانکی کشور مورخ ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۰ و همچنین بخشنامه مورخ ۲۹ دی ماه ۱۴۰۰ معاون محترم امور بانکی بیمه و شرکت‌های دولتی با موضوع عدم نیاز به ضامن در پرداخت تسهیلات خرد برای کارکنان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران بخش‌های دولتی و عمومی و خصوصی دستور فرمایید نسبت به انجام موارد ذیل حداکثر ظرف ۲۴ ساعت اقدام گردیده و گزارش آن به این مرکز ارسال گردد:


۱- در اجرای موضوع مذکور بخشنامه داخلی آن بانک و همچنین فرآیند و جزئیات اقدام شعب، در پایگاه اطلاع رسانی بانک متبوع، درج و به نحو مقتضی به اطلاع عموم مشتریان و مسئولین شعب برسد.


۲- کلیه واحدهای بازرسی موظفند با تشکیل هیئت ویژه نسبت به بازرسی سرزده و همچنین نظارت مستمر بر حسن اجرای بخشنامه مذکور اقدام نمایند.


۳- آدرس سامانه رسیدگی به شکایات آن بانک و همچنین آدرس سامانه نظارت مردمی وزارت متبوع (bazresi.mefa.ir) در پایگاه اطلاع رسانی و همچنین کلیه شعب بانک به نحو مقتضی در اختیار مشتریان محترم قرار گیرد.


۴- کلیه شکایت مردمی در خصوص موضوع مذکور ظرف مدت ۴۸ ساعت رسیدگی و ضمن برکناری متخلفان احتمالی، مراتب به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری و حسب مورد به کمیته های انضباطی اعلام گردد. مراجع رسیدگی مذکور موظفند با قید فوریت نسبت به صدور رأی اقدام و نتیجه را به این مرکز اعلام نمایند.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر