آخرین مرحله مذاکرات ایران و آمریکا

مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که مذاکرات با ایران وارد آخرین مرحله (تصمیم‌گیری سیاسی) شده است.
کد خبر : ۱۳۰۲۲۵
مذاکرات

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از رویترز، روز دوشنبه یک مقام ارشد رسمی وزارت خارجه آمریکا گفت: مذاکرات غیرمستقیم بین ایالات متحده و ایران در مورد بازگشت به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ در حال رسیدن به مرحله نهایی است و همه طرف‌ها باید تصمیم‌های سیاسی سختی بگیرند. وی گفت: آخرین دور مذاکرات وین، از فشرده‌ترین مذاکراتی بود که تا به امروز داشتیم.


بازگشت به توافقی که رسماً به برجام شناخته می‌شود و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد. این مقام به خبرنگاران در مورد گفتگوها گفت: ما پیشرفت کردیم و لیست اختلافات را فقط به اولویت‌های کلیدی در همه طرف‌ها محدود کردیم و به همین دلیل اکنون زمان تصمیم‌گیری‌های سیاسی است.


این مقام گفت اکنون زمان آن است که ایران تصمیم بگیرد که آیا آمادگی تصمیم‌گیری‌های لازم برای بازگشت متقابل به برجام را دارد یا خیر. این مقام افزود: ما در مرحله نهایی هستیم. با توجه به سرعت پیشرفت‌های ایران و پیشرفت‌های هسته‌ای‌اش، ما فقط چند هفته فرصت داریم تا به توافق برسیم. این مقام، تمایل واشنگتن برای تعامل با ایران از طریق گفت‌وگوهای مستقیم را تکرار کرد و گفت که با توجه به چارچوب زمانی محدود، این مساله بسیار به نفع این روند خواهد بود. این مقام گفت: ما هنوز مستقیماً ملاقات نکرده‌ایم. هیچ نشانه‌ای نیست که در صورت برگزاری مجدد این اتفاق بیفتد.


ترجمه: میرمعصومی

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر