خلاصه وضعیت بازارهای مالی جهان چهاردهم بهمن ماه

آخرین قیمت نفت، ارز و رمزارزها و ارزش سهام‌های بازار آسیا و اقیانوسیه در معاملات امروز مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر : ۱۳۰۳۰۶
بازار مالی

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، تغییرات بازارهای جهانی حاکی از کاهش قیمت نفت، نوسان ارزش سهام ها در بازار آسیا و نوسان در بازار رمزارزها است که شرح آن در ذیل آمده است:



  • قیمت نفت کاهش یافت


صبح پنجشنبه قیمت نفت در معاملات آسیا بهای معاملات آتی نفت خام آمریکا، با کاهش ۰.۵۳ درصدی به ۸۷.۷۹ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی نفت برنت با ۰.۳۲ درصد کاهش به ۸۹.۱۸ دلار در هر بشکه رسید. یک روز پیش، اوپک و متحدان غیراوپک آن با افزایش تولید نفت خام به ۴۰۰ هزار بشکه در روز در ماه مارس موافقت کردند، در حالی که قیمت نفت به دلیل تنش‌های ژئوپلیتیکی با قیمت های بی سابقه معامله می‌شود.



  • بازار سهام آسیا و اقیانوسیه نوسان داشت


روز پنجشنبه در بحبوحه نگرانی‌ها از رشد جهانی و تنش‌های ژئوپلیتیکی، معاملات در بازارهای آسیا واقیانوسیه نوسان داشتند. در استرالیا، ای اس اکس ۲۰۰، کاهش ۰.۳۶ درصدی داشت. اما، سهام ریو تینتو افزایش ۲.۷۴ درصدی، فورت اسکیو ۳.۱۳ درصد افزایش و بی اچ پی ۲.۶۲ درصد افزایش داشتند. شاخص نیک کی ۲۲۵  ژاپن ۱.۱۱ درصد و شاخص تاپیکس ۰.۶۷ درصد کاهش یافت. در کره جنوبی، ۲ درصد و کاسداک ۲.۲۳ درصد رشد کرد. شاخص استریت تایمز سنگاپور ۲.۱۲ درصد افزایش یافت. تعدادی از بازارهای اصلی، شامل بازارهای چین و هنگ کنگ، برای تعطیلات سال نو قمری بسته هستند. نوسان روز پنجشنبه در بازار سهام آسیا به دنبال افزایش یک شبه وال استریت بود که نتیجه جهش سهام های فناوری بود.



  • بازار ارز و رمزارزها


دلار آمریکا در برابر همتایان خود با قیمت ۹۶.۰۴۳ معامله شد. ین ژاپن با قیمت ۱۱۴.۴۲ دلار تغییر کرد در حالی که دلار استرالیا با ۰.۲ درصد کاهش به ۰.۷۱۲۲ دلار رسید.


در بازار رمزارزهای امروز صبح ساعت ۱۱:۱۷ به وقت تهران، قیمت بیت کوین با کاهش ۱.۲۰ درصدی  در ۳۷۱۰۱.۸۳ دلار و اتریوم با کاهش ۱.۳۵ درصدی در ۲۶۷۶.۵۱ دلار قرار گرفت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر