روند پیش بینی ها از اقتصاد ایالات متحده با شکست مواجه شد

بعید به نظر می رسد که رشد اقتصادی سال گذشته ایالات متحده آمریکا ادامه پیدا کند.
کد خبر : ۱۳۰۳۰۹
رشد اقتصادی

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، داده های وزارت بازرگانی ایالات متحده نشان داد که اقتصاد این کشور در سال گذشته فارغ از قرنطینه های همه گیری ۵.۷ درصد رشد کرده است. با این حال، تحلیل گران انتظار دارند که رشد امسال کاهش یابد، در حالی که این دولت هزینه های محرک مالی را بازگردانده و فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش می دهد، سایر خطرات شامل تورم بالا و تهدید انواع جدید کووید شامل اومیکرون است. به گفته یک اقتصاددان ارشد: سرعت رشد اقتصاد در حال کاهش است. اما رکود نیست، اما اگر فدرال رزرو تلاش کند ، این، رکود محسوب می شود.


آمارها نشان می دهد که تولید ناخالص داخلی در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ به میزان چشمگیر ۶.۹ درصد افزایش یافته، در حالی که معیار کل کالاها و خدمات تولید شده در این کشور به صورت سالانه ۵.۷ درصد رشد داشته است. به گفته یک اقتصاددان ارشد: بخش عمده‌ای از این افزایش در پایان سال از بازسازی موجودی‌ به وجود آمد که سهم ۴.۹ درصد از کل داشت، که عمدتاً مربوط به بخش خودرو می‌شد. موجودی ها مسئول تمام افزایش ۲.۳ درصدی تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم بودند.


وی گفت: با توجه به اشکالات مداوم عرضه، نمی‌توانیم روی ادامه آن برای حمایت از رشد در سه ماهه آینده حساب کنیم. نظرسنجی روز سه‌شنبه نشان داد که سرعت سفارش‌های جدید، با وجود افزایش فعلی، به میزان قابل توجهی در حال کاهش است.


گلدمن ساکس، چشم انداز تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول خود را از ۲ درصد به ۰.۵ درصد کاهش داده است. این بانک همچنین دیدگاه کل سال خود را تا ۳.۲ درصد کاهش داد که بسیار کمتر از اجماع فعلی به میزان ۳.۸ درصد است. اقتصاددان گلدمن، در یادداشتی گفت: احتمالاً رشد در سال ۲۰۲۲، ناگهانی کاهش پیدا می کند، در حالی که حمایت مالی از بین می رود و در کوتاه مدت، شیوع ویروس بر هزینه های خدمات تأثیر می گذارد و اشکالات زنجیره تأمین را طولانی می کند. رشد سه ماهه اول احتمالاً آرام و توام با ضرر اومیکرون خواهد بود. بانک مرکزی آمریکا هم رشد تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول را از ۴ درصد به ۱ درصد کاهش داد و پیش بینی کل سال خود را از ۴ درصد به ۳.۶ درصد کاهش داد.


ترجمه: میرمعصومی

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر