15 بهمن 1400 - 13:51
مدیرعامل بانک ملت اعلام کرد؛

تخصیص منابع ویژه در بانک ملت برای پرداخت تسهیلات بدون ضامن

مدیرعامل بانک ملت از تخصیص منابع ویژه در این بانک برای اجرای طرح تسهیل پرداخت تسهیلات خرد به حقوق‌بگیران بخش های دولتی، عمومی و خصوصی که حقوق خود را از این بانک دریافت می کنند خبر داد.
کد خبر : ۱۳۰۳۱۷
رضا دولت آبادی بانک ملت

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک ملت، رضا دولت‌آبادی اظهار داشت: پرداخت تسهیلات بدون ضامن در چارچوب دستورات ابلاغی از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی و با استفاده از امکانات سامانه غیرحضوری فرابانک در بانک ملت پرداخت می شود.


وی افزود: در راستای تسهیل در پرداخت تسهیلات خرد به کارکنان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی که حقوق ایشان از طریق واریز به حساب در بانک ملت پرداخت می‌شود، مقرر شد اعطای تسهیلات مزبور در قالب کارت اعتباری از طریق بستر سامانه فرابانک ملت و براساس ارزیابی رتبه اعتباری (A تا C)، نامه تعهد کسر از حقوق از محل اشتغال و احراز توان بازپرداخت تسهیلات از سوی بانک صورت پذیرد.


به گفته مدیرعامل بانک ملت، مدیریت منابع یکی از اصول حرفه ای برای عملیات بانکی پایدار است و براین اساس منابعی را به صورت ویژه برای پرداخت این نوع تسهیلات اختصاص داده‌ایم.



دولت‌آبادی از برگزاری جلسات برخط توجیهی و آموزشی برای روسای شعب این بانک در همین زمینه خبر داد و افزود: دستورالعمل اجرایی تسهیل پرداخت تسهیلات خرد به شعب ابلاغ شده و خوشبختانه در بانک ملت تسهیلات بدون ضامن و مبتنی بر اعتبارسنجی پیش از این و از طریق سامانه فرابانک برای حائزان رتبه اعتباری A پرداخت می‌شد و شبکه این بانک با این موضوع آشنایی کامل دارد.



وی خاطرنشان کرد: سامانه نظارت مردمی وزارت امور اقتصادی و دارایی به نشانی bazresi.mefa.ir، سامانه رسیدگی به شکایات بانک ملت به نشانی shekayat.bankmellat.ir و نیز شماره‌های مرکز ارتباط ملت تهران:۱۵۵۶، شهرستان:۸۲۴۸۸-۰۲۱ آماده رسیدگی به شکایات یا پاسخ به سوالات احتمالی هم وطنان گرامی در این زمینه است.



مدیرعامل بانک ملت همچنین در گفت و گو با خبرگزاری صداوسیما گفت: دستورالعمل اعطای تسهیلات بدون ضامن فقط درباره افرادی است که حقوقشان را از این بانک دریافت می‌کنند.



رضا دولت‌آبادی درباره شرایط جدید دریافت تسهیلات توضیح داد: این دستورالعمل از سوی وزارت اقتصاد ابلاغ شده و بانک نیز آن را به شبکه ابلاغ کرده است.



وی با اشاره به این نکته که بسیاری افراد از این طریق تسهیلات گرفته‌اند یادآور شد: بانک ملت آمادگی دارد تا در چارچوب توان و منابع خود به کسانی هم که موفق به دریافت تسهیلات نشده اند کمک کند.



به گفته مدیرعامل بانک ملت، حجم منابع بانک ملت در شرایط کنونی در وضعیت مناسبی قرار دارد و می تواند این مهم را انجام دهد.


دولت‌آبادی درباره زمان و نحوه مراجعه مردم به بانک برای دریافت تسهیلات گفت: بانک ملت، سامانه ای به نام سامانه فرابانک طراحی و عملیاتی کرده است که افراد واجد شرایط، با ورود به این سامانه می توانند بر اساس نیاز خود در چارچوب ضوابطی که در سامانه تعریف شده است نسبت به ارائه درخواست تسهیلات اقدام کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر