عربستان قیمت نفت برای مشتریان آسیایی را افزایش داد

آرامکو، شرکت نفت دولتی عربستان سعودی تمام قیمت‌ها را برای مشتریان آسیایی در ماه مارس افزایش داد.
کد خبر : ۱۳۰۳۴۶
نفت

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از بلومبرگ، عربستان سعودی پس از افزایش قیمت نفت خام تا حدود ۹۵ دلار در هر بشکه، قیمت نفت را برای بازار اصلی خود در آسیا افزایش داد. به گفته چند فرد مطلع، آرامکو، شرکت نفت دولتی عربستان سعودی تمام قیمت‌ها را برای مشتریان آسیایی در ماه مارس افزایش داد. این شرکت نفت از ماه فوریه تا ۲.۸۰ دلار به ازای هر بشکه، قیمت نفت خود را افزایش داد. این بالاترین رقم از مارس ۲۰۲۰ است، درست قبل از اینکه آرامکو با شروع همه‌گیری کووید-۱۹ قیمت ها را کاهش دهد.


سایر سطوح قیمتی آسیایی با ۴۰ سنت جهش به ۷۰ سنت رسید. امسال نفت خام برنت حدود ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته و به بیش از ۹۳ دلار در هر بشکه رسیده است. افزایش آن در حالی رخ داده که مصرف جهانی علی رغم گسترش اومیکرون، همچنان قوی است. علاوه بر این، ذخایر نفت در سال گذشته به شدت کاهش یافته است و بسیاری از تولیدکنندگان اصلی در تلاش برای تولید بیشتر نفت هستند. تصمیم آرامکو چند روز پس از آن گرفته شد که اوپک پلاس تصمیم گرفت تولید نفت خام خود را در ماه آینده به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز مطابق با انتظارات بازار افزایش دهد.


بسیاری از معامله گران انرژی تردید دارند که این گروه به رهبری عربستان سعودی و روسیه به خاطر مشکلات بین برخی از اعضای آن، به بازار عرضه کافی داشته باشد. شرکت آرامکوی عربستان بزرگ ترین صادرکننده نفت جهان است. بیش از ۶۰ درصد از محموله های آن به آسیا می رود و چین، ژاپن، کره جنوبی و هند بزرگ ترین خریداران آن هستند. قیمت‌گذاری آرامکو اغلب برای تولیدکنندگان دیگر خاورمیانه تنظیم قیمتی بوجود می‌آورد.


ترجمه: میرمعصومی

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر