19 بهمن 1400 - 08:54

بسیاری از فعالان اقتصادی مشمول پرداخت سه در هزار کارت بازرگانی نیستند

دبیرکل اتاق ایران با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی بسیاری از فعالان اقتصادی مشمول پرداخت سه در هزار مالیات نمی‌شوند، گفت: گمانه‌زنی‌های برخی رسانه‌ها درباره میزان درآمد اتاق ایران از این محل صحیح نیست.
کد خبر : ۱۳۰۴۳۵
رمضانی

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، محمدرضا رمضانی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی بسیاری از فعالان اقتصادی مشمول پرداخت سه در هزار مالیات نمی‌شوند، گفت: میانگین ۵ ساله درآمد اتاق از این محل بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی‌شده، ۱۶۰ میلیارد تومان است.


وی در پاسخ به برخی خبرسازی‌ها درباره بودجه اتاق ایران از محل سه در هزار گفت: بر اساس ماده ۶۴ قانون الحاق بخشی از مقرارت مالی دولت، مبنای محاسبه سه در هزار اتاق ایران، درآمد مشمول مالیات دارندگان کارت بازرگانی است اما در شرایط اقتصادی فعلی، بسیاری از فعالان اقتصادی مشمول پرداخت سه در هزار نمی‌شوند.


رمضانی ادامه داد: از این رو گمانه‌زنی‌های مطرح شده در برخی رسانه‌ها درباره میزان درآمد اتاق ایران از این محل صحیح نبوده و غیرقابل استناد است.


دبیرکل اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه قضاوت درباره درآمد اتاق ایران از محل سه در هزار، درست نیست، تاکید کرد: درآمد اتاق ایران از این محل بر اساس سنوات گذشته مبلغی منطقی و معقول بوده و میانگین ۵ساله آن ۱۶۰ میلیارد تومان است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر