20 بهمن 1400 - 11:31
با حضور رئیس جمهور انجام شد؛

افتتاح و آغاز به کار طرح‌های گازرسانی و پتروشیمی با اعتبار ۴۰ هزار میلیارد تومان

مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های گازرسانی و پتروشیمی در مناطق مختلف کشور با اعتبار ۴۰ هزار میلیارد تومان با حضور رئیس جمهور برگزار شد.
کد خبر : ۱۳۰۵۰۰
image-20220209113318-1.png

به گزارش ایبِنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه با حضور در شرکت ملی گاز ایران، طرح‌های گازرسانی و پتروشیمی را در استان‌های خراسان جنوبی، خوزستان، کرمانشاه، فارس و سیستان و بلوچستان افتتاح کرد.


در این مراسم گازرسانی به ۱۴ شهر، هزار و ۴۵۹ روستا و ۴ هزار و ۱۰۴ واحد صنعتی و نیز طرح پتروکیمیای ابن‌سینا و ۱۱ طرح انتقال گاز افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

رئیس جمهور همچنین دستور آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۰ شهر، ۱۲۳۹ روستا و ۱۳۵۱ واحد صنعتی با محوریت مناطق کم‌برخوردار و همچنین ۸ طرح انتقال گاز را صادر کرد.

دکتر رئیسی در این مراسم در ارتباط تصویری با محل افتتاح پروژه‌ها در شهر ماهشهر استان خوزستان، شهر نوسود استان کرمانشاه و شهر ارسنجان استان فارس در جریان پروژه‌های انجام شده در این مناطق قرار گرفت.

رئیس جمهور همچنین با حضور در مرکز مدیریت کنترل و نظارت بر تولید، انتقال و مصرف گاز(دیسپاچینگ) با ارائه گزارش وزیر نفت و مسئولین این مرکز در جریان وضعیت تولید و مصرف گاز در سراسر کشور قرار گرفت.

براساس این گزارش با اقدامات جهادی که در حوزه نفت و گاز انجام شده از ابتدای سال، به رغم سرمای هوا و رکوردزنی مصرف گاز خانگی، هیچگونه قطعی و افت در بخش گاز خانگی وجود نداشته است.

همچنین علی‌رغم افزایش مصرف گاز در بخش صنعتی، میزان قطعی آن نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر