رایزنی ایران و کره جنوبی درباره وجوه مسدود شده

در دیدار دو روزه مقامات ایران و کره جنوبی، دو طرف درباره گزینه‌های پرداخت دقیق و امکان از سرگیری تجارت نفت در صورت کاهش احتمالی تحریم‌های آمریکا علیه ایران در حال بررسی هستند.
کد خبر : ۱۳۰۶۶۰
ایران کره

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از یونهاپ، روز چهارشنبه وزارت امور خارجه سئول گفت: ایران و کره جنوبی در حال رایزنی هستند تا راه‌حل‌های اختلافات چند ساله بر سر دارایی‌های تهران را که تحت تحریم‌های آمریکا مسدود شده، بررسی کنند.


در حالی که مذاکرات چندجانبه احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران وارد مرحله نهایی می شود، بانکداران ایرانی و مقام‌های شرکت دولتی نفت و وزارت نفت در این کشور قصد دارند تا با مقام‌های شرکت و دولت کره جنوبی دیدار کنند تا درباره مسائل اقتصادی در حال بررسی، گفتگو کنند.


بیش از ۷ میلیارد دلار از وجوه ایران در دو بانک کره‌ای تحت تحریم‌های ایالات متحده پس از خروج دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۸ از توافق برجام، مسدود شده است. در این دیدار دو روزه از روز سه‌شنبه، دو طرف درباره گزینه‌های پرداخت دقیق و امکان از سرگیری تجارت نفت در صورت کاهش احتمالی تحریم‌های آمریکا علیه ایران بحث و بررسی کرده‌اند.


ایران در جایگاه دارنده چهارمین ذخایر بزرگ نفت جهان، تامین کننده اصلی نفت کره جنوبی بوده و کالاهایی مانند تجهیزات صنعتی، لوازم خانگی و قطعات خودرو را از کره وارد می‌کند.


برچسب ها: ایران کره جنوبی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر