27 بهمن 1400 - 12:58
کارشناس اقتصاد انرژی خبر داد؛

صادرات ۲.۵ میلیون بشکه‌ای نفت ایران و پیش‌بینی صعود بدون لغو تحریم

کارشناس اقتصاد انرژی با اعلام صادرات ۲.۵ میلیون بشکه‌ای نفت ایران طی ماه‌های اخیر از احتمال ادامه روند صعودی در آینده و بدون لغو تحریم‌ها خبر داد.
کد خبر : ۱۳۰۶۶۹
نفت ایران

به گزارش ایبِنا، علی شمس اردکانی با اشاره به افزایش قابل توجه صادرات نفت به روزنامه ایران گفت: بر اساس اعلام منابع ثانویه و  رسمی، صادرات نفت ایران طی ماه‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته و به ۲.۵ میلیون بشکه در روز رسیده و احتمال ادامه این روند صعودی در ماه‌های آتی وجود دارد.


وی افزود: بازار هنوز کشش جذب نفت ایران را دارد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان تابستان سال جاری میلادی ، روند افزایشی حتی بدون حصول برجام و لغو تحریم ها تداوم داشته باشد.


این کارشناس انرژی ادامه داد: متأسفانه دولت‌های قبل حتی در زمانی که درآمد سرشار نفتی نصیب ایران می‌شد، سرمایه‌گذاری کافی در توسعه این صنعت و ظرفیت‌سازی برای تولید انجام ندادند. در حالی که ظرفیت تولید روزانه ۶ میلیون بشکه وجود داشت . با این وجود باید از فرصت پیش آمده برای صادرات بیشتر استفاده کرد و به فکر توسعه بالادستی و پایین دستی این صنعت هم بود.


شمس اردکانی گفت: طی سال‌های گذشته در پی کاهش قیمت ، سرمایه‌گذاری در زمینه نفت گران قیمت شیل آمریکا کاهش پیدا کرد. لذا این فرصتی مناسب برای بازاریابی است . البته روسیه، عربستان و امارات هم ظرفیت مازاد برای عرضه دارند که لازم است ایران به درستی وارد رقابت شود.


بر اساس این گزارش، طبق پیش بینی محسن خجسته مهر مدیر عامل شرکت ملی نفت ، ظرفیت تولید تا پایان اسفند سال جاری به قبل از تحریم ها و ۴ میلیون بشکه در روز می‌رسد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر