30 بهمن 1400 - 16:15
گزارش ایبِنا از بازار ارز؛

کاهش معنادار قیمت دلار در آخرین روز بهمن/ عرضه ارز بیشتر شد

تحولات بازار ارز در اولین روز هفته بیانگر عقب گرد دلار آمریکا به کانال بیست و چهار هزار تومانی است.
کد خبر : ۱۳۰۷۲۴
دلار یورو

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ تغییرات شاخص ارزی در ماه‌های اخیر هم زمان با حضور پرقدرت بازارساز و اخبار مثبت از مذاکرات برجامی در وین، سمت و سوی کاهشی داشته است. این در حالی است که با برنامه‌ریزی‌های بانک مرکزی در جایگاه سیاست‌گذار ارزی کشور، فعالان بازار شاهد افزایش عرضه ارز در بازار متشکل ارزی و سامانه نیما بوده‌اند. روندی که حالا با سبقت سمت عرضه ارز از تقاضا در بازار مشهود است؛ تا جاییکه مشاهدات میدانی از کاهش تقاضا در برابر صرافی‌ها و بازار آزاد ارز حکایت دارد. بر این مبنا؛ میانگین قیمت دلار آمریکا از ابتدای فصل زمستان تا به امروز (آخرین روز بهمن ماه) حدود سه هزار تومان کاهش یافته است.


کاهش معنادار قیمت دلار در آخرین روز بهمن


در لحظه انتشار این گزارش، میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس دلار آمریکا از مردم در بازار ارز به رقم ۲۴۴۷۴ تومان رسیده است و در مقابل میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا در بازار ارز نیز با کاهش ۵۱۲ تومانی نسبت به روز پنجشنبه، به رقم ۲۴۷۲۰ تومان رسیده است. این در حالی است که این نرخ دلار نسبت به شروع بهمن ماه نیز، حدود هزار تومان ارزان‌تر شده است.


همچنین امروز در این صرافی‌ها، میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس یورو از مردم ۲۸۵۴۵ تومان تعیین شده است و در مقابل، میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس یورو به متقاضی دریافت ارز در بازار، به رقم ۲۸۸۳۲ تومان رسیده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر