06 اسفند 1400 - 17:24

آغاز هفته نخست اسفندماه با کاهش قیمت در بازار طلا و سکه

در هفته نخست اسفند ماه قیمت طلا و سکه در بازار دستخوش نوساناتی شد که متاثر از نرخ انس جهانی و همچنین ارز در بازار داخلی بود اما با این حال تا اواسط هفته شاهد کاهش قیمت ها در بازار فلز زرد بودیم.
کد خبر : ۱۳۰۸۸۸
سکه

به گزارش خبرنگار ایبِنا، شنبه ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ , نرخ انس جهانی با افزایش همراه بود اما به دلیل کاهش نرخ ارز در بازارهای داخلی، شاهد ثبات قیمت‌ها در بازار طلا و سکه بودیم. انس جهانی ۱۹۰۰ دلار قیمت گذاری و قیمت سکه طرح جدید ۱۱ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان نیز عرضه شد. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱ میلیون و ۱۹۴ هزار تومان و هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۱۷۳ هزار تومان به فروش رسید.


اولین روز اسفند ماه با روند کاهشی قیمت ها در بازار طلا و سکه آغاز شد و به دلیل دلیل افت قیمت ارز شاهد کاهش قیمت طلا و سکه نیز بودیم. در این روز انس جهانی به ۱۹۰۰ دلار رسید و به این ترتیب قیمت سکه طرح جدید ۱۱ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان و سکه‌های گرمی ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان فروخته شد. هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۸۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱ میلیون و ۱۷۴ هزار تومان به فروش رسید.


دومین روز از آخرین ماه سال ۱۴۰۰ نیز روند کاهش قبمت ها ادامه داشت و با افت قیمت ۱۱ دلاری انس جهانی و کاهش نرخ ارز در بازارهای داخلی و کاهش قیمت‌های طلا و سکه در بازار مواجه شدیم.
روز دوشنبه اولین هفته اسفند ماه, انس جهانی طلا به ۱۸۸۹ دلار رسید و سکه طرح جدید ۱۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان عرضه شد. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۷۲ هزار تومان و هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۷۸ هزار تومان به فروش ‌رسید.


سوم اسفند ماه نرخ انس جهانی امروز به ۱۹۱۲ دلار رسید و هر قطعه سکه طرح جدید ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۶۰۰، ربع سکه ۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان عرضه شد. همچنین هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۱۲۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱ میلیون و ۱۸۴ هزار تومان به فروش رسید.


چهارشنبه ۴اسفند امروز ۴ اسفند مانند روز قبل از خود شاهد نوسانات بازار ارز و انس جهانی بودیم. در این روز  انس جهانی به ۱۸۹۵ دلار رسید و قیمت سکه طرح جدید ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان فروخته شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در این روز یک میلیون و ۱۹۳ هزار تومان و هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان به فروش رسید.


در آخرین روز از هفته نخست اسنفد ماه نیز قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم به یک میلیون و ۲۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان ، قیمت هر گرم طلای ۲۴ عیار ۱ میلیون و ۶۱۶ هزار و ۷۰۰ تومان و قیمت هر گرم طلای دست دوم یک میلیون ۱۹۵ هزار و ۶۵۷ تومان رسید. سکه امامی در بازار پنجشنبه با قیمت  ۱۲ میلیون و ۶۴ هزار تومان، سکه بهار آزادی ۱۱ میلیون و ۹۰۴ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و قیمت سکه گرمی ۲ میلیون و ۲۸۳ هزار تومان به فروش رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر