تحریم حساب‌ روس‌ها توسط صرافی‌های رمزارز

صرافی بزرگ رمزارز کوین‌بیس، حساب‌های شهروندان و شرکت‌های روسی مشمول تحریم‌های آمریکا را مسدود کرده است.
کد خبر : ۱۳۱۰۳۸
صرافی رمزارز

 به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، روز جمعه مدیر عامل کوین بیس گفت: صرافی بزرگ رمزارز کوین‌بیس، حساب‌های شهروندان و شرکت‌های روسی مشمول تحریم‌های آمریکا را مسدود کرده است. برایان آرمسترانگ در توییتر اشاره کرد که هر شرکت آمریکایی بدون توجه به نوع دارایی‌هایش باید قوانین تحریم را دنبال کند. آرمسترانگ افزود: این صرافی همه روس‌ها را از کار با کوین‌بیس منع نمی‌کند و اذعان داشت که همه امکان دسترسی به خدمات مالی اولیه را دارند و حالا که ارزش روبل سقوط کرده، شهروندان عادی از رمزارز به عنوان راه نجات استفاده می‌کنند. با این حال، به گفته وی، بسته به تصمیم دولت آمریکا، ممکن است اعمال ممنوعیت برای افراد عادی روسیه صورت گیرد.


اقدامات مشابهی توسط بایننس، بزرگ‌ترین صرافی رمزارز جهان، هم صورت گرفت. شعبه بایننس روسیه اعلام کرد که ما دسترسی به این پلتفرم را برای همه افراد قرار گرفته در لیست تحریم‌ها محدود کرده‌ایم. بنابراین، کاربرانی که کارت‌های بانک‌های تحریم شده را در اختیار دارند، نمی‌توانند از این کارت‌ها در این پلتفرم استفاده کنند و چنانچه تحریم‌های بین المللی گسترش یابد، بایننس نیز مطابق با آن عمل خواهد کرد.


 بایننس بار دیگر تاکید کرد که قرار نیست حساب‌های میلیون‌ها کاربر روسی را به‌طور یک‌جانبه مسدود کند، چنین اقدامی با ماهیت ارزهای دیجیتال در تضاد است. مقام‌های اروپایی پس از ابراز نگرانی آمریکا و بریتانیا مبنی بر اینکه روسیه می‌تواند تحریم‌ها را دور بزند، بحث محدود کردن دسترسی روس‌ها به ارزهای دیجیتال را آغاز کردند. روز پنجشنبه، اتحادیه اروپا اعلام کرد که به دلیل حمله مسکو به اوکراین اگر تحریم‌های فعلی کافی نباشد، می‌تواند دارایی‌های رمزارز روسیه را مورد هدف قرار دهد.


اتحادیه اروپا، ایالات متحده و انگلستان، سیاستمداران، بازرگانان و صنایع بزرگ روسیه را با محدودیت‌های بی‌سابقه‌ای مورد هدف قرار دادند. اوایل این هفته، کراکن، یکی دیگر از صرافی‌های بزرگ رمزارز، علیه مسدود کردن حساب‌های مشتریان روسی خود نظرش را اعلام کرد. جسی پاول، مدیرعامل کراکن، در توییتر گفت: اگر قرار باشد که این پلتفرم حساب ساکنان کشورهای مروج خشونت را در سراسر جهان مسدود کند، ابتدا باید تمام حساب‌های ایالات متحده مسدود شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر