ذخایر فارکس کشور چین در ماه فوریه کاهش یافت

دارایی فارکس کشور چین در پایان ماه فوریه به بیش از ۳.۲۱ تریلیون دلار رسید که ۷.۸ میلیارد دلار یا ۰.۲۴ درصد نسبت به پایان ماه ژانویه کاهش داشت.
کد خبر : ۱۳۱۱۱۸
فارکس

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از شینهوا، روز دوشنبه داده‌های اداره ارز دولتی ایالتی نشان داد که با کاهش قیمت دارایی‌های مالی جهانی با وجود تقویت دلار آمریکا، ذخایر ارزی چین در ماه فوریه کاهش یافت. دارایی فارکس این کشور در پایان ماه فوریه به بیش از ۳.۲۱ تریلیون دلار رسید که ۷.۸ میلیارد دلار یا ۰.۲۴ درصد نسبت به پایان ماه ژانویه کاهش داشت.


معاون وانگ چونینگ، اظهار داشت که جریان سرمایه برون مرزی طی ماه گذشته باثبات و منظم بوده و عرضه و تقاضا در بازار ارز داخلی متعادل بوده است. وانگ این کاهش ذخایر را به افزایش شاخص دلار و تغییرات در قیمت دارایی‌های مالی جهانی نسبت داد که ناشی از عواملی شامل موقعیت‌های ژئوپلیتیکی و انتظار از سیاست‌های پولی کشورهای بزرگ بود.


وانگ گفت: علی رغم شرایط پیچیده و چالش برانگیز خارجی، تلاش‌های چین برای هماهنگی پیشگیری و کنترل کووید-۱۹ با توسعه اقتصادی و اجتماعی و همچنین تلاش برای ایجاد ثبات در اقتصاد، به حفظ ثبات ذخایر ارزی آن کمک خواهد کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر