تداوم جنگ روسیه و اوکراین و قرمزپوش ماندن وال استریت

معاملات آتی داوجونز ۴۷۹ واحد یا ۱.۴۲ درصد از دست دادند و معاملات آتی اس اند پی ۵۰۰ و نزدک ۱۰۰ به ترتیب ۱.۴۶ درصد و ۱.۵۵ درصد افت کردند.
کد خبر : ۱۳۱۱۲۰
وال استریت

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، با ادامه جنگ روسیه و اوکراین و افزایش قیمت نفت به بالاترین سطح چند ساله، معاملات آتی داوجونز نزدیک به ۵۰۰ واحد سقوط کرد. با ادامه جنگ بین روسیه و اوکراین، قیمت نفت آمریکا به بالاترین سطح خود از سال ۲۰۰۸ جهش کرد، معاملات آتی سهام های ایالات متحده عصر روز یکشنبه کاهش یافت. معاملات آتی داوجونز ۴۷۹ واحد یا ۱.۴۲ درصد از دست دادند در حالی که معاملات آتی اس اند پی ۵۰۰ و نزدک ۱۰۰به ترتیب ۱.۴۶ درصد و ۱.۵۵ درصد افت کردند.


روز یکشنبه آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده و متحدانش در حال بررسی ممنوعیت واردات نفت و گاز طبیعی روسیه در پاسخ به حمله این کشور به اوکراین هستند. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز در نامه‌ای به همکاران دموکرات گفت که در حال بررسی قوانین برای ممنوعیت واردات نفت روسیه است، اقدامی که روسیه را از اقتصاد جهانی منزوی می‌کند.


سود اوراق قرضه دولتی تغییر چندانی نداشت. شاخص اوراق بهادار ۱۰ ساله خزانه داری اندکی بالاتر از ۱.۷۲ درصد بود. با این فشار اقتصادی به بخش مالی، سهام های بانکی سیتی گروپ ۳.۹ درصد و بان کورپ ایالات متحده نزدیک به ۳ درصد سقوط کردند. روز یکشنبه شورای شهر ماریوپول اعلام کرد که روسیه بار دیگر تلاش دوم برای آتش بس موقت را نقض کرده و غیرنظامیان می‌توانند آن را ترک کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر