20 اسفند 1400 - 15:04
گزارش ایبِنا از بازار ارز؛

تداوم روند کاهشی دلار و یورو در روزهای پایانی سال

نگاهی به روند بازار ارز در سومین هفته از آخرین ماه سال، بیانگر ادامه روند نزولی شاخص ارزی و کاهش تقاضا در بازار است.
کد خبر : ۱۳۱۲۰۵
دلار یورو

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ بازار ارز در هفته ای که گذشت تحت تاثیر کاهش تقاضا و افزایش عرضه و همچنین افت انتظارات تورمی، با کاهش قیمت انواع ارز همچون دلار و یورو همراه بود. به گونه ای که در پایان هفته، میانگین قیمت فروش هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور، با افت ۱۰۴ تومانی و میانگین قیمت فروش هر اسکناس یورو در این صرافی ها نیز با کاهش حدود ۶۰۰ تومانی همراه شد.


تغییرات نرخ دلار و یورو در هفته‌ای که گذشت


در این میان، در اولین روز هفته (شنبه ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۰) و در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور، میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس دلار آمریکا از مردم در بازار ارز به رقم ۲۴۲۱۱ تومان  و در مقابل میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا در بازار ارز نیز با کاهش نسبت به روز کاری قبل، به رقم ۲۴۴۵۵ تومان رسید. همچنین در این صرافی‌ها، میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس یورو از مردم ۲۷۳۳۶ تومان تعیین شد و در مقابل، میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس یورو به متقاضی دریافت ارز در بازار، به رقم ۲۷۶۱۱ تومان رسیده است که نسبت به روز کاری قبل،  ارزان تر شد.


در دومین روز هفته (یکشنبه ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۰) در این صرافی ها، میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس دلار آمریکا از مردم در بازار ارز به رقم ۲۴۰۷۹ تومان  و در مقابل میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا در بازار ارز نیز با کاهش نسبت به روز کاری قبل، به رقم ۲۴۳۲۱ تومان رسید. همچنین در این صرافی‌ها، میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس یورو از مردم ۲۷۰۳۴ تومان تعیین شد و در مقابل، میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس یورو به متقاضی دریافت ارز در بازار، به رقم ۲۷۳۰۵ تومان رسیده است که نسبت به روز کاری قبل،  کاهش نرخ داشت.


در سومین روز هفته (دوشنبه ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۰) میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس دلار آمریکا از مردم در بازار ارز به رقم ۲۴۲۰۲ تومان  و در مقابل میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا در بازار ارز نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل، به رقم ۲۴۴۴۶ تومان رسید. همچنین در این صرافی‌ها، میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس یورو از مردم ۲۶۷۱۹ تومان تعیین شد و در مقابل، میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس یورو به متقاضی دریافت ارز در بازار، به رقم ۲۶۹۸۸ تومان رسیده است که نسبت به روز کاری قبل، کاهش نرخ داشت.


در چهارمین روز هفته (سه شنبه ۱۷ اسفندماه ۱۴۰۰) میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس دلار آمریکا از مردم در بازار ارز به رقم ۲۴۳۲۷ تومان  و در مقابل میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا در بازار ارز نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل، به رقم ۲۴۵۷۱ تومان رسید. همچنین در این صرافی‌ها، میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس یورو از مردم ۲۷۲۱۳ تومان تعیین شد و در مقابل، میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس یورو به متقاضی دریافت ارز در بازار، به رقم ۲۷۴۸۶ تومان رسیده است که نسبت به روز کاری قبل، گران تر شده بود.


در پنجمین روز هفته (چهارشنبه ۱۸ اسفندماه ۱۴۰۰)  میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس دلار آمریکا از مردم در بازار ارز به رقم ۲۴۲۳۰  تومان  و در مقابل میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا در بازار ارز نیز با کاهش نسبت به روز کاری قبل، به رقم ۲۴۴۷۴ تومان رسید. همچنین در این صرافی‌ها، میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس یورو از مردم ۲۶۴۶۷ تومان تعیین شد و در مقابل، میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس یورو به متقاضی دریافت ارز در بازار، به رقم ۲۶۷۳۳ تومان رسیده است که نسبت به روز کاری قبل، ارزان تر شده بود.


در ششمین و آخرین روز هفته (پنجشنبه ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۰)  میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس دلار آمریکا از مردم در بازار ارز به رقم ۲۴۲۵۳ تومان  و در مقابل میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا در بازار ارز نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل، به رقم ۲۴۴۹۷ تومان رسید. همچنین در این صرافی‌ها، میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس یورو از مردم ۲۶۸۸۵ تومان تعیین شد و در مقابل، میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس یورو به متقاضی دریافت ارز در بازار، به رقم ۲۷۱۵۶ تومان رسیده است که نسبت به روز کاری قبل، گران تر شده بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر