20 اسفند 1400 - 15:41

افت و خیز قیمت طلا و سکه در نیمه اسفندماه

هفته منتهی به ۱۹ اسفند ماه شاهد نوسانات قیمت در بازار فلز زرد بودیم که ناشی از افزایش قیمت انس جهانی بود به نحوی که نخستین روز از هفته سوم اسفند، قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار یک میلیون و ۲۰۸ هزار تومان بود و با افت و خیزهایی که داشت در نهایت به یک میلیون و ۲۱۴ هزار تومان در انتهای هفته رسید. 
کد خبر : ۱۳۱۲۰۶
سکه

به گزارش خبرنگار ایبِنا, شنبه ۱۴ اسفند ماه به دلیل افزایش نرخ انس جهانی و ارز، شاهد بالا رفتن قیمت سکه و طلا در بازارهای داخلی بودیم. انس جهانی ۱۹۷۳ دلار قیمت گذاری شد و قیمت سکه طرح جدید ۱۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان به فروش رسید. هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۲۳۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۲۰۸ هزار تومان عرضه شد.


روز دوم هفته سوم اسفند اما به دلیل کاهش نرخ ارز و انس جهانی، شاهد افت قیمت طلا و سکه در بازار نیز بودیم به نحوی که هر قطعه سکه طرح جدید به ۱۱ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان رسید. در این روز سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان عرضه شد.  همچنین هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروخته شد.


دوشنبه ۱۶ اسفند، نرخ انس جهانی و ارز، افزایشی بوده بر این اساس شاهد بالا رفتن قیمت سکه و طلا در بازار بودیم. 


انس جهانی به ۲۰۰۰ دلار رسید و قیمت سکه طرح جدید ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان فروش رفت.  همچنین هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۲۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته شد. 


با افزایش نرخ انس جهانی و ارز در روز سه شنبه نیز شاهد بالا رفتن قیمت طلا و سکه در بازارهای داخلی بودیم. انس جهانی ۲۰۰۹ دلار قیمت گذاری شده و قیمت سکه طرح جدید ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش رسید.  هر گرم طلای ۱۸ عیار یک  میلیون و ۲۳۵ هزار تومان و هر مثقال طلا نیز ۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان فروخته شد. 


روند افزایش قیمت انس جهانی در روز ۱۸ اسفند ماه نیز ادامه داشت و به ۲۰۴۷ دلار رسید.


در این روز قیمت سکه طرح جدید ۱۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۴ میلیون تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمتگذاری شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۲۴۰ هزار تومان و هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان فروخته شد. 


آخرین روز هفته سوم اسفند ماه اما با کاهش قیمت طلا و سکه روبرو بودیم که ناشی از کاهش قیمت انس جهانی و ارز بود. 


قیمت انس جهانی در ۱۹ اسنفد ماه به ۱۹۸۴ دلار رسید و به این ترتیب هر قطعه سکه طرح جدید ۱۲ میلیون ۱۷۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون ۹۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۷ میلیون ۴۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون ۹۵۰ هزار تومان و سکه‌های گرمی ۲ میلیون ۴۵۰ هزار تومان فروخته شد. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار  یک میلیون ۲۱۴ هزار تومان و هر مثقال طلا ۵ میلیون ۲۵۷ هزار تومان به فروش رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر