انجمن صادرکنندگان ترکیه:

جدایی روسیه از سوئیفت، تجارت غیر دلاری را تقویت می‌کند

انجمن صادرکنندگان ترکیه اعلام کرد: با جدایی روسیه از سیستم پرداخت جهانی سوئیفت، احتمال تجارت با ارزهای ملی افزایش پیدا می‌کند.
کد خبر : ۱۳۱۲۱۸
سوئیفت

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، به گفته انجمن صادرکنندگان ترکیه، قطع ارتباط بانک‌های روسیه از سیستم پرداخت جهانی سوئیفت، تجارت بین روسیه و ترکیه با ارزهای ملی دو کشور را تقویت می‌کند. به گزارش خبرگزاری تاس، روز جمعه انجمن ملی صادرکنندگان ترکیه اعلام کرد: با وجود تحریم‌ها و محدودیت‌ها علیه روسیه، صادرات ترکیه در ماه فوریه امسال تقریباً ۱۰۰ درصد افزایش یافت. این سازمان گفت که ممنوعیت سوئیفت هیچ تاثیری بر عرضه محصولات کشاورزی ترکیه به روسیه نخواهد داشت، اگرچه ممکن است در پرداخت، تاخیر صورت گیرد.


روسیه و ترکیه در ماه اکتبر ۲۰۱۹ توافقنامه‌ای را درباره تسویه و پرداخت با ارزهای ملی امضا کردند. انتظار می‌رود ترکیه زیرساخت های خود را برای پذیرش انتقال‌های الکترونیکی از طریق سیستم میر، جایگزین روسی سوئیفت، گسترش دهد و بانک‌ها و مشاغل خود را به سیستم پیام‌رسانی مالی آنالوگ بانک مرکزی روسیه متصل کند و جایگزینی برای ویزا و مسترکارت که در حال حاضر استفاده از آنها در روسیه محدود شده، ارائه دهد.


در ماه فوریه، روسیه با موجی از تحریم‌ها از سوی ایالات متحده و متحدان غربی‌اش به چالش کشیده شد. به دلیل عملیات نظامی وضع شده در اوکراین، سیستم مالی، صادرات انرژی و ذخایر ارزی این کشور نیز مورد هدف قرار گرفته است. هفت بانک روسی از سوئیفت جدا شده‌اند و عملاً دسترسی آنها به بازارهای بین‌المللی ممنوع شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر