رونمایی بسته چهارم تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه

اتحادیه اروپا و شرکای آن در جی ۷ قصد دارند فشار اقتصادی علیه روسیه را در راستای توقف عملیات نظامی در اوکراین افزایش دهند.
کد خبر : ۱۳۱۲۱۹
تحریم اتحادیه

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از تاس، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا روز جمعه در بیانیه‌ای گفت: کمیسیون اروپا قصد دارد بسته چهارم تحریم‌ها را روز شنبه علیه روسیه اعمال کند. بسته چهارم اقدامات را برای منزوی کردن بیشتر روسیه و تخلیه منابع آن انجام خواهیم داد. بر اساس این بیانیه، اتحادیه اروپا و شرکای آن در جی هفت قصد دارند فشار اقتصادی علیه روسیه را به منظور توقف عملیات نظامی در اوکراین افزایش دهند. رئیس کمیسیون اروپا اظهارات اوکراین را تکرار کرد اینکه روسیه توافقنامه‌های بازگشایی راهروهای بشردوستانه برای تخلیه غیرنظامیان را نقض نموده و به ساختمان‌های غیرنظامی حمله می‌کند.


کمیسیون اروپا در حال بررسی اقداماتی مانند تعلیق عضویت روسیه در سازمان تجارت جهانی، صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی و انکار وضعیت مطلوب روسیه در بازارهای اتحادیه اروپا است. طی اقدامات دیگر، اتحادیه اروپا قصد دارد واردات کالاهای کلیدی در بخش آهن و فولاد از روسیه را ممنوع کند، سرمایه‌گذاری در بخش انرژی روسیه را محدود کند، صادرات هرگونه کالای لوکس اتحادیه اروپا از کشورهای عضو و استفاده از دارایی‌های رمزارز  توسط روس‌ها را ممنوع کند.


در ۲۴ فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در پاسخ به درخواست کمک سران جمهوری‌های دونباس، عملیات نظامی ویژه‌ای را اعلام کرد. وی تاکید کرد که مسکو هیچ برنامه‌ای برای اشغال سرزمین‌های اوکراین ندارد، اما هدف‌اش، غیرنظامی کردن این کشور است. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای روسیه شهرهای اوکراین را هدف قرار نمی‌دهند، بلکه زیرساخت‌های نظامی اوکراین را ناتوان می‌کنند، بنابراین هیچ تهدیدی برای جمعیت غیرنظامی وجود ندارد. پس از آن بود که، ایالات متحده، اتحادیه اروپا، بریتانیا و برخی کشورهای دیگر اعلام کردند که تحریم هایی را علیه اشخاص حقیقی و حقوقی روسیه اعمال خواهند کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر