21 اسفند 1400 - 13:49

تقدیر معاون وزیر اقتصاد از توسعه خدمات پست‌بانک در مناطق محروم

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در آیین رونمایی از سامانه دریافت غیرحضوری و الکترونیکی قرارداد تسهیلات پست‌بانک، از فعالیت‌های این بانک در توسعه خدمات بانکی نقاط محروم و کم‌برخودار تقدیر و بر اجرای پنج دستور رئیس‌جمهور به بانک‌ها برای بهبود عملکرد، اجرای عدالت و اصلاح آن‌ها تأکید کرد.
کد خبر : ۱۳۱۲۲۰
پست بانک

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی پست‌بانک ایران، دکتر حسینی معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی در آیین رونمایی از سامانه دریافت غیرحضوری و الکترونیکی قرارداد تسهیلات و برقراری ارتباط آنلاین و افتتاح هم‌زمان ۲۵ باجه بانکی روستایی پست‌بانک ایران، از فعالیت‌های این بانک در توسعه خدمات بانکی نقاط محروم و کم‌برخودار تقدیر و بر اجرای پنج دستور رئیس‌جمهور به بانک‌ها برای بهبود عملکرد، اجرای عدالت و اصلاح آن‌ها تأکید کرد.


در این مراسم که در حاشیه جلسه بررسی عملکرد، برنامه‌های آتی و پیشنهادهای این بانک برگزار شد، دکتر حسینی گفت: اقدامات پست‌بانک ایران برای توسعه خدمات بانکی در سراسر کشور و مناطق کم‌برخوردار که در مسیر عدالت است، شایسته تقدیر است که نشان از عزم و اراده راسخ مدیران و کارکنان این بانک برای خدمت به مردم و مشتریان دارد.

حسینی اظهار داشت: باید تلاش شود این خدمات با توسعه و آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم و فناوری‌های روز، بهتر و با وسعت بیشتر گسترش یابد و حمایت از این کار در اولویت مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به پنج دستور رئیس‌جمهور به نظام بانکی که با محوریت عدالت می‌باشد، افزود: پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن یکی از این دستورات بوده که پست‌بانک ایران نیز آن را در دستور کار دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: دستور دوم، اعطاء نسخه الکترونیکی قرارداد تسهیلات اعطایی به مشتریان توسط بانک‌ها است که امروز در پست‌بانک ایران سامانه آن رونمایی شد.

حسینی با اشاره به دستور سوم رئیس‌جمهور به بانک‌ها مبنی بر استرداد سودهای مازاد بر نرخ‌های مصوب به مشتریان اضافه کرد، مطابق رأی وحدت رویه ۷۹۴ بانک‌هایی که نرخ سود مازاد بر نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار از مشتریان دریافت کرده‌اند، باید آن را به مشتریان خود بازگردانند و اطلاع‌رسانی لازم را در این زمینه به عمل‌آورند.

وی در ادامه با یادآوری تبیین دستور چهارم مبنی اعلام اسامی بدهکاران بزرگ و بدحسابان بانک‌ها، افزود این دستور با رویکرد شفافیت نظام بانکی و لزوم جلوگیری از سوءاستفاده افراد سودجو و به‌منظور تقویت نظارت مردمی صادر شده است و همه بانک‌ها مکلف به اجرای آن هستند.

حسینی دستور پنجم ابلاغی ریاست جمهوری را اصلاح نظام بانکی کشور اعلام کرد و گفت: اصلاح نظام بانکی با محوریت استانداردها، الزامات، قوانین و مقررات حاکم بر آن است که در این زمینه از همه مدیران و دست‌اندرکاران نظام بانکی، درخواست می‌شود دیدگاه‌ها و نقطه نظرات پیشنهادی و اصلاحی خود را به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال نمایند.

وی ضمن تأکید بر افزایش کفایت سرمایه پست‌بانک ایران گفت: اصلاح اساسنامه بانک دغدغه همه ما هست و باید با تأمین الزامات آن را به شورای پول و اعتبار ارائه نماییم.

حسینی به‌کارگیری مدیران جوان را جزء سیاست‌های دولت سیزدهم و وزارت امور اقتصادی و دارایی ذکر کرد و گفت: در این راستا، استفاده از نیروهای جوان، پرتلاش و باانگیزه در پست‌بانک ایران نیز دنبال می‌شود.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی در پایان سخنان خود بر رعایت قوانین و مقررات، پاک دستی و شفافیت در پست‌بانک ایران، تأکید کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر