شرکت نفتی اکوینور تجارت نفت در روسیه را متوقف کرد

شرکت نفت و گاز نروژی اکوینور، تجارت نفت و فرآورده های نفتی روسیه را متوقف کرد.
کد خبر : ۱۳۱۳۱۸
اکوینور

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از تاس، در ۲۸ فوریه، این شرکت گفت که تصمیم گرفته از سرمایه‌گذاری مشترکش با روسیه خارج شود و سرمایه‌گذاری‌های جدید در این کشور را متوقف کند. بر اساس بیانیه ای که در وب سایت این شرکت منتشر شده، شرکت نفت و گاز نروژی اکوینور (‌استات اویل سابق) تجارت نفت و فرآورده‌های نفتی در روسیه را متوقف خواهد کرد. پس از اعلام آغاز خروج این شرکت از پروژه‌های خود در روسیه، تصمیم گرفته شده که اکوینور تجارت نفت روسیه را نیز متوقف کند.


این بدان معنی است که شرکت اکوینور وارد هیچ تجارت جدیدی نخواهد شد و در حمل و نقل نفت و محصولات نفتی از روسیه شرکت نخواهد کرد. این شرکت اعلام کرده بود که خرید نفت روسیه را در راستای خروج از عملیات خود در این کشور به دلیل بحران اوکراین متوقف کرده است. در ۲۸ فوریه، اکوینور گفت که تصمیم گرفته از سرمایه‌گذاری مشترک با روسیه خارج شود و سرمایه‌گذاری‌های جدید در این کشور را متوقف کند.


ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ۲۴ فوریه گفت که در پاسخ به درخواست سران جمهوری های دونباس تصمیم به انجام یک عملیات نظامی ویژه در اوکراین گرفته و خاطرنشان کرد که مسکو هیچ برنامه‌ای برای اشغال سرزمین‌های اوکراین ندارد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر