27 اسفند 1400 - 10:44
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

درآمدهای ارزی افزایش خواهد یافت

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: درآمدهای ارزی افزایش پیدا خواهد کرد زیرا با این قیمت نفتی که در حال حاضر با آن روبرو هستیم که بالای ۱۰۰ دلار است، ان‌شاءالله درآمدهای ارزی‌مان خوب خواهد شد.
کد خبر : ۱۳۱۳۶۱
محمد مهدی مفتح

محمد مهدی مفتح، نماینده مردم همدان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‎وگو با خبرنگار ایبِنا درباره احتمال کسری بودجه سال آینده گفت: مسئله کسری بودجه منوط به تامین درآمدها است. بنابراین چنانچه درآمدهایی که در بودجه تصویب شد، به درستی محقق شود، طبیعتا کسری در هزینه نخواهیم داشت، ولی روال سال‌های گذشته نشان از این دارد که  همواره در درآمدها بیش‌برآورد داریم. یعنی چیزی که در واقع اتفاق می‌افتد، کمتر از آن چیزی است که در قانون تصویب شده است. چنانچه به این شکل باشد، با توجه به این‌که هزینه‌ها معمولا محقق می‌شود، ما با مشکل کمبود درآمد مواجه خواهیم شد.


وی درباره منابع و مصارف دیده شده در بودجه اظهار داشت: تلاش کمیسیون و مجلس بر این بوده که منابع و مصارف مبتنی بر واقعیت دیده شود، ولی در نهایت بودجه به شکلی که شاهد هستیم،  بسته شد.


نماینده مردم همدان در خانه ملت درباره وضعیت دلار و نفت  را در بودجه ابراز کرد: مجلس براساس بیشترین احتمالات درباره نفت تصمیم گرفت، اما همین الان هم قیمت بازار جهانی از آن چیزی که در بودجه پیش‌بینی شد، بالاتر است. نمایندگان مجلس با توجه به در نظر گرفتن تمام موارد در بازار تصمیم می‌گیرند، ولی باز هم  با بودجه پیش‌بینی شده، مغایرت پیدا می‌کند و همانطور که اشاره شد این در حالی است که در زمان بررسی بودجه واقعا تلاش شد که واقع‌بینانه‌ترین اعداد و ارقام را داشته باشیم.
مفتح درباره در نظر گرفتن مطالبه رهبر انقلاب در مورد تسهیلات تکلیفی بیان کرد: تلاش بر این بود تا مطالبه ایشان مورد توجه قرار گیرد و رعایت شود.


وی درباره فشار به سیستم بانکی در نتیجه قانونی شدن تسهیلات تکلیفی افزود: تلاش مجلس بر این بود که اتفاق مورد اشاره روی ندهد، اما واقعا در این رابطه نمی‌توانم به صراحت نظر دهم، باید کارشناسان در بانک مرکزی بگویند این احکام آیا به بانک‌ها فشار می‌آورد یا خیر. ولی با تمام اینها تلاش در مجلس بر این بوده که نظر رهبری را رعایت کنند.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه درباره افزایش درآمدهای ارزی نیز گفت: درآمدهای ارزی افزایش پیدا خواهد کرد زیرا با این قیمت نفتی که در حال حاضر با آن روبرو هستیم که بالای ۱۰۰ دلار است، ان‌شاءالله درآمدهای ارزی‌مان خوب خواهد شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر