05 فروردين 1401 - 11:47

آمادگی روسیه برای پذیرش بیت کوین در ازای فروش گاز

«پاول زاوالنی» رئیس کمیته انرژی دومای روسیه اعلام کرد که مسکو برای فروش انرژی به غرب در ازای روبل، طلا، ارزهای ملی کشورهای دوست یا حتی بیت کوین آماده است.
کد خبر : ۱۳۱۴۶۹
بیت کوین

به گزارش ایبِنا به نقل از تارنمای کریپتوبریفینگ (cryptobriefing)، روسیه آماده پذیرش هر چیزی به غیر از ارزهای فیاتی (پول بدون پشتوانه) چون یورو یا دلار آمریکاست.    


رئیس کمیته انرژی دومای روسیه در عین حال تاکید کرد که مسکو می تواند بیت کوین را در ازای صادرات انرژی بپذیرد.


وی افزود: ما مدتی است به چین پیشنهاد کرده ایم به معامله با ارزهای ملی همچون روبل و رنمینبی ( یکای پول رسمی کشور چین ) روی آورد. در مورد ترکیه لیر و روبل خواهد بود.


این مقام روسی اضافه کرد: مجموعه ارزها می تواند متفاوت باشد، این یک عمل رایج است و چنانچه لازم باشد، مبادلات با بیت کوین انجام می شود.


زاوالنی همچنین از تصمیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای تحمیل پرداخت پول انرژی با روبل روسیه به کشورهای غیردوست حمایت کرد.


پوتین روز چهارشنبه گفت روسیه خواستار پرداخت پول گاز طبیعی به روبل از سوی کشورهای غیردوست خواهد شد.


وی همچنین به بانک مرکزی روسیه دستور داد سازوکاری تنظیم کند تا به این کشور امکان دهد این نوع پرداخت ها را طی یک هفته به اجرا گذارد. در نتیجه، بهای گاز طبیعی اروپا ۳۰ درصد افزایش یافت.


ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.


پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین و نیز واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

برچسب ها: گاز بیت کوین روسیه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر