16 فروردين 1401 - 17:57
مولایی در گفتگو با ایبِنا تشریح کرد؛

چه کسانی مشمول دریافت وام ازدواج هستند؟

رئیس دایره اعتبارات بانک‌ها در بانک مرکزی همچنین در خصوص تضامین لازم برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج اظهار کرد: با توجه به قانون بودجه اخذ تضامین از طریق اعتبارسنجی انجام می‌شود که حداکثر سفته یا یک ضامن معتبر است و بانکها باید براین اساس عمل کنند. 
کد خبر : ۱۳۱۶۶۶
شعبه بانک

هاشم مولایی؛ رئیس دایره اعتبارات بانک‌ها در بانک مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا اظهار کرد: براساس بند الف تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از طریق بانک مرکزی در اختیار زوجین قرار می گیرد که مبلغ این تسهیلات ۱۲۰ میلیون تومان است و  در تاریخ ۱۰ فروردین نیز توسط بانک مرکزی به شبکه بانکی ابلاغ شد. 


وی ادامه داد: بانک ها نیز براساس این ابلاغیه و ثبت نامی که از طریق سامانه صورت می گیرد نسبت به پرداخت این تسهیلات اقدام خواهند کرد. ضمن اینکه پرداخت این تسهیلات از منابع قرض الحسنه یعنی ۱۰۰ منابع قرض‌الحسنه و ۵۰ درصد منابع جاری بانک ها انجام می‌شود. 


مولایی با بیان اینکه براساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت زوجین باید زیر ۵۰ سال باشند، تصریح کرد: طرح تشویقی ۳۰ میلیون تومانی هم برای زوج کمتر از ۲۵ سال و زوجه کمتر از ۲۳ سال در نظر گرفته شده است که در مجموع وام ازدواج این افراد ۱۵۰ میلیون تومان خواهد بود.


رئیس دایره اعتبارات بانک‌ها در بانک مرکزی گفت: زوجین می‌توانند با مراجعه به آدرس ve.cbi.ir نسبت به ثبت نام تسهیلات اقدام کنند. پس از ثبت نام کد رهگیری ۱۰ رقمی دریافت خواهند کرد و پس از تعیین شعبه، مراجعه به شعبه معرفی شده ظرف حداکثر  ۱۲ روز کاری، با به همراه داشتن مدارک لازم تعیین شده است. متقاضیان، پس از پذیرش توسط شعب بانک ها، حداکثر ظرف مدت ۴۵ روز کاری باید نسبت به تکمیل مدارک مورد نیاز اقدام کنند. 


وی با اشاره به شرایط عمومی متقاضیان تسهیلات ازدواج تاکید کرد: دارا بودن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران و همچنین دارا بودن کارت ملی دائم یا موقت و در دست داشتن کد پستی محل سکونت از شرایط الزامی دریافت این تسهیلات است. 


مولایی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۰۱‏/۰۱‏/۱۳۹۷ بوده است، امکان پذیر است و هر ایرانی نیز صرفا یکبار می‌تواند از این تسهیلات استفاده کند. این تسهیلات با کارمزد ۴درصد و مدت بازپرداخت ۱۰ساله خواهد بود که مبلغ ماهانه بازپرداخت آن نیز یک میلیون است. 


رئیس دایره اعتبارات بانک‌ها در بانک مرکزی همچنین در خصوص تضامین لازم برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج اظهار کرد: با توجه به قانون بودجه اخذ تضامین از طریق اعتبارسنجی انجام می‌شود که حداکثر سفته یا یک ضامن معتبر است و بانکها باید براین اساس عمل کنند. 


وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان منابع بانکی برای ۹۲۴ هزار نفر اختصاص پیدا کرد که از این تسهیلات بهره مند شدند و از ابتدای سال جاری تا ۱۶ فروردین نیز ۶۵هزار نفر در سامانه مذکور برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج ثبت نام کرده اند که ۵هزار نفر در مرحله تکمیل مدارک قرار دارند. 


مولایی افزود: ابلاغیه بانک مرکزی از ۱۰ فروردین به شبکه ابلاغ شده است که بازه زمانی یک هفته ای برای بانک ها اختصاص دادیم که در این مدت بتوانند از طریق سرپرستی به شعبات اعلام کنند تا متقاضیان بتوانند این تسهیلات را دریافت کنند. 


به گفته رئیس دایره اعتبارات بانک‌ها در بانک مرکزی ، اصل و کپی سند ازدواج ،  اصل و کپی کلیه صفحات شناسنامه‌های زوجین، اصل و کپی شناسنامه‌های ضامن و  اصل و کپی کارت ملی ( موقت یا دایم ) زوجین و ضامنین مدارک مورد نیاز جهت دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج است. 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر