22 فروردين 1401 - 09:53

برنامه بانک ملی ایران برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان

بانک ملی ایران با توجه به نقش پیشرویی که همواره در عرصه‌های اقتصادی و توسعه کشور بر عهده داشته است،در آغاز قرن جدید و با توجه به ضرورت تقویت اقتدار علمی کشور در عرصه های گوناگون،برنامه جامعی برای تقویت شرکت‌های دانش بنیان دارد.
کد خبر : ۱۳۱۷۸۱
بانک ملی

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، اقتصاد مقاومتی به عنوان راهبرد اقتصادی کشور در مواجهه با تحریم های همه جانبه کشورهای غربی و خنثی سازی آن،بر بنیان و اساس شرکت های دانش بنیان استوار شده است.

وجود هزاران جوان نخبه و ممتاز که هر یک ستاره ای درخشان در آسمان علم و دانش هستند،این امکان را به وجود آورده است تا در قالب شرکت های دانش بنیان از این ظرفیت عظیم ملی برای پیشرفت اقتصادی و غلبه بر مشکلات و موانع بخش تولید،استفاده شود.

از سوی دیگر در آغاز قرن جدید مولفه های مختلف اقتدار کشور مانند قدرت علمی در حال سرعت گرفتن است و شرکت های دانش بنیان نقشی اساسی در این عرصه دارند.

از این رو مقام معظم رهبری همواره بر نقش مهم و حساس این شرکت ها در پیشبرد علم و دانش در کشور و گره گشایی از مشکلات اقتصادی تاکید کرده اند و با نامگذاری امسال به "تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین" تاکید مجددی بر این راهبرد داشته اند.

بانک ملی ایران نیز در این راستا با ایفای نقش پیشرو خود در نظام بانکی به زودی اقدام به گشایش شعب دانش بنیان می کند.

علاوه بر تعدد و تمرکز شعب دانش بنیان در شهرهایی مانند تهران و شهرهای دارای جایگاه علمی و اقتصادی، در سایر استان های کشور نیز حداقل یک شعبه دانش بنیان افتتاح خواهد شد.

راه اندازی این شعب با هدف آسان سازی رابطه شرکت های دانش بنیان با بانک ملی ایران و سرعت گرفتن ارائه خدمات و تسهیلات به شرکت های دانش بنیان است.

برای این امر ضروری است تا بانک ملی ایران با ایجاد تحول در نظام تامین مالی شرکت های دانش بنیان ،ساز و کارهای مناسبی برای ارزیابی این شرکت ها ایجاد کند.

این ارزیابی با فاصله گرفتن از سنجش "وثیقه محور" بر اساس آینده فعالیت این شرکت ها و با ارزیابی طرح های دانش بنیان و برنامه های آنها صورت می گیرد. ایجاد این سازو کار در ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان برای ارائه تسهیلات، تحول مهمی را در نظام بانکی رقم زده و افق نوینی را به روی سایر بانک های کشور می گشاید.

بی تردید این اقدامات می تواند آثار مبارکی را در روند گسترش و تکثیر شرکت های دانش بنیان و بهره برداری از توان بی پایان جوانان نخبه و دانشگاهی کشور داشته باشد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر