23 فروردين 1401 - 16:06
شیری در جلسه ارزیابی عملکرد سال گذشته:

سهامداران پست‌بانک ایران در مجمع سال مالی ۱۴۰۰، سود تقسیمی خواهند داشت

مدیرعامل پست‌بانک ایران در جلسه ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۰ ، با اشاره به افزایش بیش از چهار برابری سرمایه بانک در سال گذشته گفت:امروز بانک در جایگاهی قرار دارد که مسئولان استانی و محلی از آن بعنوان سرمایه منطقه یاد می‌کنند و به آثار و پیامدهای باجه‌های بانکی روستایی توجه ویژه دارند.
کد خبر : ۱۳۱۸۲۷
پست بانک

به گزارش ایبِنا به نقل از اداره کل روابط عمومی پست‌بانک ایران، بهزاد شیری مدیرعامل بانک، با اشاره به اینکه برای دستیابی به اهداف بانک، باید مدیریت نقدینگی را به‌صورت جدی مدنظر داشته باشیم، گفت: اگر هدف اصلی بانک را کفایت سرمایه قرار دهیم در مقطعی این رقم منفی ۷.۶ بود و ناترازی در درآمدها و هزینه‌ها وجود داشت و با ۱۲۰۰ میلیارد تومان زیان انباشته روبرو بودیم و ترازنامه بانک پایداری لازم را نداشت.
وی بابیان اینکه در سه سال گذشته اقدامات اساسی انجام شد تا روند نزولی فعالیت بانک تغییر یافته و به سوددهی پیوسته دست یابیم، افزود: در گام نخست سند جامع نیروی انسانی تدوین و به بهبود توانمندی‌های سرمایه انسانی کمک شد. پس‌ازآن، سند راهبردی بانک با بهره‌مندی از تجربه‌های پژوهشگران و کارکنان تدوین و نقشه راه برای افق ۱۴۰۴ بانک ترسیم شد.
مدیرعامل پست‌بانک ایران با تأکید بر اینکه برای دستیابی به اهداف مدون بانک، پایش و ارزیابی دوره‌ای از همه واحدها انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: شایسته‌سالاری، تدوین دستورالعمل انتصابات و جابجایی نیروی انسانی بر اساس اصول منطقی و پذیرفته‌شده در بانک انجام شده است.
شیری با اشاره به اینکه در مسیر حرکت به‌سوی اهداف، گاهی نیاز به بررسی دوباره روش‌ها و اصلاح آن‌ها است، تصریح کرد: یکی از این موضوعات، تدوین اهداف کمی سالانه بود که با توجه به ضرورت ارزیابی و بازخورد مستمر، اصلاح اهداف و تداوم آن در سه سال گذشته، در دستیابی به اهداف بسیار مؤثر بوده است.
بالاترین مقام اجرایی بانک بابیان اینکه بخش‌های مختلف در حاکمیت شرکتی بانک به‌طور کامل تشکیل شد و کمیته‌ها و اعضای آن مشخص شدند، گفت: هیئت عامل نرم‌افزاری در بانک شکل گرفت و در حوزه سخت‌افزاری نیز مجوزهای ساختمان جدید بانک اخذ و ساخت آن آغاز شد. همچنین ناوگان حمل‌ونقل بانک نوسازی و تجهیز شد.
وی افزود: با نظارت مستمر واحدها و رفع موانع، عملکرد آن‌ها بهبودیافته و انتظار می‌رود در سال‌های آتی وضعیت بهتری داشته باشیم. شیری با تأکید بر این‌که با برنامه‌محوری و عمل‌گرایی، ۱۲۰۰ میلیارد تومان زیان انباشته بانک در سال‌های گذشته، به سود تبدیل شده و سهامداران بانک امسال برای اولین بار در مجمع سال مالی ۱۴۰۰، سود تقسیمی خواهند داشت، ادامه داد: هماهنگی و همکاری بین بخش‌های ستادی و اجرایی، بهبود سبد دارایی‌ها و بدهی‌های بانک را به دنبال داشته و کفایت سرمایه بانک به مثبت ۳.۵ درصد رسیده است و افزایش بیش از چهار برابری سرمایه بانک نیز با پیگیرهای پیوسته در سال گذشته انجام شد.
مدیرعامل بانک با اشاره به استخدام نیروی انسانی جدید بعد از سه سال ناترازی در بخش خروجی و ورودی نیروی انسانی بانک، تصریح کرد: امروز پست‌بانک ایران در جایگاهی قرار دارد که مسئولان استانی و محلی وجود آن را به‌عنوان سرمایه منطقه تلقی می‌کنند و به آثار و پیامدهای باجه‌های بانکی روستایی توجه ویژه دارند. بی‌تردید این دستاورد، انعکاس تلاش همه همکاران است.
بالاترین مقام اجرایی بانک بابیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ارزیابی‌ دستگاه‌های زیرمجموعه خود پست‌بانک ایران را به‌عنوان دستگاه برتر معرفی کرده است، گفت: وزارت امور اقتصادی و دارایی در ثبت‌نام سجام از باجه‌های بانکی روستایی این بانک استفاده کرد و در ارزیابی بانک‌های دولتی، برترین بانک بوده است و امروز پست‌بانک ایران، پیشران عرضه خدمات بانکی و مالی در مناطق محروم است.
شیری نقش پست‌بانک ایران در پرداخت وام وجوه اداره شده بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را مهم دانست و ادامه داد: اجرای این قرارداد در مرحله پایانی قرار دارد و پست‌بانک ایران با بهترین کیفیت آن را انجام می‌دهد.
مدیرعامل بانک با اشاره به تحقق اهداف کمی سال ۱۴۰۰ این بانک، تصریح کرد: دستیابی به رشد منابع ۱۰۳ درصدی، مدیریت مطالبات و کاهش ریسک اعتباری در صنعت بانکداری کم‌نظیر است و بانک در جایگاهی هست که ازنظر کاهش درصد چک‌های عودتی واگذاری در رتبه اول قرار دارد و از پنج درصد به دو درصد کاهش یافته است. کاهش سه واحد درصدی دستاورد بسیار درخشانی است.
شیری بابیان اینکه پست‌بانک ایران باید مدرن، پیشرو و متعلق به آینده باشد گفت: برای دستیابی به اهداف برنامه‌ریزی شده و تنوع و گسترش کسب و کار تلاش خواهد شد و جایگاه بانک در صنعت بانکی ارتقا خواهد یافت.
وی با اشاره به اینکه نام‌گذاری امسال به نام «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» توسط مقام معظم رهبری دقیقاً در راستای مأموریت‌های پست‌بانک ایران قرار دارد، خاطرنشان کرد: از شش هزار و ۶۳۲ شرکت دانش‌بنیانی که مجوز دریافت کرده‌اند، ۲۴ درصد در حوزه فناوری اطلاعات فعال هستند و برای ارائه خدمات به این شرکت‌ها به‌عنوان بانک تخصصی حوزه فناوری اطلاعات، تمهیداتی فراهم‌شده و همکاری با این فعالان اقتصادی در کانون برنامه‌های بانک قرار دارد.
بالاترین مقام اجرایی بانک با تأکید بر راه‌اندازی نهادهای بانکداری شرکتی و تخصصی در سال ۱۴۰۱، افزود فرآیند اصلاح اساسنامه بانک با جهت‌گیری بانکداری تخصصی و توسعه‌ای فناوری اطلاعات به نقطه مطلوب رسیده و تلاش خواهد شد با فعال‌سازی همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های پست‌بانک ایران، بهره‌مندی از منافع آن برای ذی‌نفعان، سهامداران و جامعه فراهم شود.
شیری در پایان از زحمات طهمورث الیاسی بختیاری طی دو سال گذشته در سمت رئیس هیئت‌مدیره تقدیر کرد و به سید اصغر جلیلی‌نیا به‌عنوان عضو جدید هیئت‌مدیره خیرمقدم گفت.
در این جلسه زندیه، رئیس اداره کل آمار و بودجه، خلیلی، رئیس اداره کل پیگیری وصول مطالبات و جوان، رئیس اداره کل حسابداری و امور سهام گزارش خود را به ترتیب در خصوص مدیریت منابع، مدیریت مصارف (مطالبات غیر جاری) و درآمدها ارائه دادند.
در ادامه این نشست سلمانی، سرپرست معاونت مالی و سرمایه‌گذاری، قیطاسوند، رئیس اداره کل بازاریابی و توسعه بازار مطالب خود را در خصوص مدیریت نقدینگی (چک‌های عادی واگذاری) و مدیریت خدمات الکترونیکی برای حاضران تشریح کردند.
پس از ارائه گزارش‌های مدیران ستادی، فلاح؛ مدیر شعب منطقه شرق تهران، پور رهنما؛ مدیر شعب استان بوشهر و شیردل؛ مدیر شعب استان خراسان رضوی گزارش‌های خود را در زمینه تجارب موفق، چالش‌ها و شاخص‌های ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۰ ارائه کردند.
 


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر