27 فروردين 1401 - 12:38

پیشنهاد ایلان ماسک برای خرید توییتر

ایلان ماسک پیشنهاد داد توییتر را به قیمت ۴۳ میلیارد دلار بخرد و آن را به شرکت خصوصی خود تبدیل کند.
کد خبر : ۱۳۱۹۰۱
ایلان ماسک

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از وب سایت ورد سوشیالیست، شرکت توییتر روز پنجشنبه فاش کرد که ثروتمندترین فرد جهان، ایلان ماسک، پیشنهاد خرید این شرکت را به قیمت ۴۳ میلیارد دلار داده است و تنها یک هفته از اینکه او با خرید ۹.۱ درصد سهام این شرکت در دو ماه گذشته به بزرگ ترین سهام دار توییتر تبدیل شده، می گذرد. روز جمعه، توییتر، مانع از افزایش قابل توجه سهام ماسک در شرکت شد. این تاکتیک دفاعی که طرح حقوق سهامداران نیز نامیده می شود، گزینه ای را برای سایر صاحبان سهام ایجاد می کند تا سهام را با تخفیف خریداری کنند و مالکیت بیش از ۱۵ درصد از سهام این شرکت را برای این میلیاردر دشوار می کند.


روز پنجشنبه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده فاش کرد که ماسک روز چهارشنبه نامه‌ای به توییتر ارائه کرده است که حاوی پیشنهاد برای خرید تمام سهام این شرکت است. ماسک که تا زمان نگارش این مقاله دارای ثروت شخصی ۲۶۴.۶ میلیارد دلاری است و پیشنهاد خود را بهترین و آخرین پیشنهاد خود خواند و اشاره کرد که اگر به خواسته خود نرسد ممکن است سهام خود را بفروشد. پلتفرم توییتر، احزاب سیاسی، روزنامه‌نگاران، هنرمندان و دیگران را قادر می‌سازد تا در طول روز بیانیه‌ها، اعلامیه‌ها و اظهار نظر درباره رویدادهای معاصر را منتشر کنند. این رسانه اجتماعی بیش از ۶۰۰۰ کارمند، ۱۸۶ میلیون کاربر در سراسر جهان و ۳۸ میلیون کاربر در ایالات متحده دارد.


در نامه ماسک به برت تیلور، رئیس این شرکت، آمده است: من در توییتر سرمایه گذاری کردم زیرا به پتانسیل آن برای تبدیل شدن به پلتفرم آزادی بیان در سراسر جهان اعتقاد دارم و معتقدم آزادی بیان یک الزام اجتماعی برای یک دموکراسی کارآمد است. با این حال، از زمانی که سرمایه گذاری خود را انجام داده ام، اکنون متوجه شده ام که این شرکت نه رشد خواهد کرد و نه به این امر اجتماعی خدمت می کند. توییتر باید به عنوان یک شرکت خصوصی تبدیل شود. اگرچه ماسک ادعا کرده که دارایی کافی برای خرید ۴۳ میلیارد دلاری دارد، اما وال استریت ژورنال اشاره کرد که او هیچ نشانی از نحوه پرداخت در این معامله ارائه نکرده در حالی که اکثر تصاحب شرکت ها شامل آمدن خریداران به سر میز  معامله با در دست داشتن پول یا تضمینی از بانک برای پول نقد در دسترس است، می شود. ماسک زمانی که آخرین پیشنهاد خود را ارائه می کرد، هیچ کدام از اینها را نداشت.


این  ژورنال گفت که تقریباً تمام ۲۶۰ میلیارد دلار دارایی ماسک در سهام های تسلا و اسپیس اکس است. اما قوانین سهام داران تسلا به مدیران اجازه می دهد تا ۲۵ درصد از ارزش دارایی های خود در شرکت را وام بگیرند. از آنجایی که سهام ماسک در شرکت تولید کننده خودروهای الکتریکی تقریباً ۱۷۶ میلیارد دلار است، به نظر می رسد که این برای او کافی باشد تا پول مورد نیاز برای انجام پیشنهاد خود برای توییتر را قرض کند. با وجود اظهارات جعلی او در مورد آینده تمدن، می توان تصور کرد که مردی که در مارس ۲۰۲۰ گفت همه گیری کرونا احمقانه است به عنوان مالک و تصمیم گیرنده اصلی توییتر چگونه عمل می کند. صرف نظر از آنچه او در مورد اهمیت آزادی بیان می گوید، این یک واقعیت است که یکی از بزرگ ترین تهدیدها برای دموکراسی کارآمد، وجود افراد ثروتمندی مانند خود ماسک است. دموکراسی نمی تواند در جامعه ای عمل کند که در آن یک درصد از ۹۰ درصد جمعیت دارای ثروت بیشتری باشند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر