31 فروردين 1401 - 09:21
رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد:

بکارگیری تجربه بانک‌های قرض‌الحسنه در زمینه پرداخت تسهیلات مبتنی بر اعتبار سنجی

رئیس کل بانک مرکزی در نشست دوره‌ای با مدیران عامل بانک‌ها ‌از تجربه خوب بانک‌های قرض‌الحسنه در زمینه پرداخت تسهیلات مبتنی بر اعتبارسنجی یاد کرد.
کد خبر : ۱۳۲۰۰۸
تسهیلات مبتنی بر اعتبار سنجی

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه رسالت، دکتر صالح آبادی با تاکید بر بکارگیری این تجارب گفت: مطالبات معوق این بانک‌ها زیر یک درصد است و افرادی که رتبه اعتباری مناسب داشته‌اند و با وثایق سهل‌تر وام گرفته اند در زمینه بازپرداخت اقساط عملکرد مناسبی داشته اند.

مدیر عامل بانک قرض الحسنه رسالت نیز چندی قبل از اعتبارسنجی سه میلیون از مشتریان این بانک در سامانه اعتبارسنجی مرآت خبر داد.

محمدحسین حسین زاده گفت: بانک قرض الحسنه رسالت از سه سال گذشته برای تسهیل و آسان سازی پرداخت تسهیلات به مشتریان سامانه اعتبارسنجی مرآت را به کار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه هر مشتری این بانک می تواند به سامانه اعتبارسنجی مرآت مراجعه وبا بارگذاری اطلاعات شغلی و درآمدی خود، با توجه به اصول علمی و به روز اعتبارسنجی شود، اظهارداشت: یکی از مواردی که در مورد اعتبارسنجی صدق می کند این است که میزان توان پرداخت قسط با توجه به درآمد و هزینه های اظهاری توسط متقاضی مشخص می شود.

حسین زاده با تاکید بر اینکه تسهیلات در این بانک با اعتبارسنجی و بیشتر بدون ضامن پرداخت می‌شود، گفت: در این سامانه سطح مشتریان ارزیابی می شود و متقاضیانی که متناسب به بالا باشند بدون ضامن می‌توانند تسهیلات خود را دریافت کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها